Dat kun je toch ook op gaatjesprint maken, het is allemaal rechttoe rechtaan.
Een geëtste of gefreesde print is mooier natuurlijk, maar werking van de print is het zelfde.
buckfast_beekeeper
Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.
Ik zou opteren om bij elke led aansluiting een + aansluiting te maken op 1/10" zo kan je ook een molex connector of een pinheader gebruiken.
De ULN aansluitingen zou ik zo tekenen dat een schroefconnector mogelijk is.
Vovpvi
De jacht is mooier dan de vangst....
Als je de print kan inscannen kan je ze met sprint-layout 6.0 overtekenen.
Je kan daar een achtergrond inladen op het tekenblad.
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Paar van deze?: http://www.eagleelectronicsonline.com/index.php?route=product/product&… (zijn ~2 euro)
EricP
mét CE
Tsja... Hier kun je ze gewoon kopen. SMD versie Maar ik begrijp dat dat je te duur is. En blijkbaar zelf de spulletjes niet hebt om ze te tekenen.
Ik zou zeggen... gaatjes board of in V&A zetten. Uurtje werk, uurtarief, factuurtje, klaar.
Roland van Leusden
It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
Achterhaalde techniek. Koop zo'n MAX7219 bordje voor $1.20 incl verzenden.
https://nl.aliexpress.com/item/FreeShipping-1PCS-LOT-MAX7219-Led-Modul…
Soldeer de 7 segments er af en sluit je leds aan, een bordje kan 64 leds aansturen. Bordjes kun je doorlussen
Misschien is deze nog wel handiger:
https://nl.aliexpress.com/item/Dot-matrix-display-module-MAX7219-singl…
[Bericht gewijzigd door Roland van Leusden op (20%)]
zoveel werk is dat niet dat printje
hij heeft alleen geen emailadres opgegeven
stuur mij maar een berichtje
gr Adval40
alvast het schema
Thevel
Golden Member
Nou, het routen kan nog wel eens een heel zware klus worden.
Misschien een double layer gebruiken of wellicht een multi layer?

Allemaal bedankt voor de vele info.
Op 15 november 2017 12:37:34 schreef Arco:
Paar van deze?: http://www.eagleelectronicsonline.com/index.php?route=product/product&… (zijn ~2 euro)
Deze leveren niet internationaal.
Op 15 november 2017 13:20:24 schreef EricP:
Tsja... Hier kun je ze gewoon kopen. SMD versie Maar ik begrijp dat dat je te duur is. En blijkbaar zelf de spulletjes niet hebt om ze te tekenen.Ik zou zeggen... gaatjes board of in V&A zetten. Uurtje werk, uurtarief, factuurtje, klaar.
Deze kon ik al , Maar wilde toch goedkoper gaan , Omdat ik er toch gauw 6 nodig heb.
gr dennis
Je kan je Email adres beter bij je persoonlijke gegevens zetten, ik zou hem hier maar snel weghalen. 
buckfast_beekeeper
Op 15 november 2017 23:50:22 schreef adval40:
hij heeft alleen geen emailadres opgegevenstuur mij maar een berichtje
gr Adval40
alvast het schema
Misschien best extra + aansluitingen voorzien ter hoogte van de leds.
Ook een gnd aansluiting om het bordje op gelijk potentiaal te plaatsen met het controllerbordje.
[Bericht gewijzigd door buckfast_beekeeper op (13%)]
kleine aanpassingen
maar nog steeds geen emailadres of reactie
er is inmiddels emailcontact geweest met hem
[Bericht gewijzigd door adval40 op (27%)]
buckfast_beekeeper
Mail adres stond er. Is op vraag van Lambiek verhuisd naar zijn profiel. Dus even op zijn nick klikken om het mail adres op een veilige wijze te zien.
hallo iedereen
is al 6 jaar geleden maar met de opmars van arduino mega kaarten, zoek in nu het zelfde led extension board maar dan geen gezamenlijke plus , maar andersom .
Dus een gezamenlijke min
evt welke ic moet ik dan geberuiken,
gr dennis
Op 15 oktober 2023 08:46:53 schreef grazybean:
hallo iedereenis al 6 jaar geleden maar met de opmars van arduino mega kaarten, zoek in nu het zelfde led extension board maar dan geen gezamenlijke plus , maar andersom .
Dus een gezamenlijke minevt welke ic moet ik dan geberuiken,
gr dennis
Je gebruikt nu toch ook geen ic? Je wilt nu wel een IC gaan gebruiken. Je bedoelt eigenlijk dat je af wilt van die onwijze bos parallelle draden en de bitjes serieaal wilt gana doorschuiven. Dat kan eenvoudig met een paar schuifregisters. Serieel in en parallel uit. Maar dan moet dat ook zo gaan programmeren in je arduino.
Andere mogelijkheid is met I2C gaan werken. Er zijn standaard IC's voor die dat kunnen. Maar voor beide systemen geld dat je e.e.a. in de programmatuur zult moeten gaan aanpassen.
Je bijvoorbeeld voor 24 bits 8 keer het 74HC595 Ic kunnen gebruiken.
Als je naar I2C wilt kun je twee van deze IC's gebruiken.
Voor beide oplossingen zijn overigens voor weinig vast wel kant en klare printjes bij ome ali verkrijgbaar. Zelf kun je dit nooit zo goedkoop gaan lopen maken.
@Bprosman: Ok je praat over een ander buffer IC. Dan zie Bprosman.
Op 15 oktober 2023 08:46:53 schreef grazybean:
hallo iedereenis al 6 jaar geleden maar met de opmars van arduino mega kaarten, zoek in nu het zelfde led extension board maar dan geen gezamenlijke plus , maar andersom .
Dus een gezamenlijke minevt welke ic moet ik dan geberuiken,
gr dennis
ULN2803 schakelt naar min.