Hallo,ik vraag het nog maar een keer:ik heb een sony trinitron tv de kv-a2911d ruim 10 jaar oud,en we horen een akelig geruis over de luidspeaker ,steeds als je de stereo lampjes ziet branden gaat het geruis weer harder,kent iemand dit probleem? Als wij gaan kijken via het videokanaal blijft de ruis weg.
ik weet niet waar het aan zou kunnen liggen, maar probeer het eens te onderdrukken met een condensator.
Benadski
Kom eens langs bij RevSpace of één van de andere spaces!
Het kan zijn dat de audiotuner iets is verlopen tov. de video tuner. Misschien dat je video wat sterker of breedbandiger signaal uitzendt dan de kabel zelf... 't Is maar een gokje hoor.
EDIT: Meerdere keren posten helpt trouwens niet! Let daar in het vervolg op. Ook de topictitel kan een stuk beter (iets met inhoud zoals: Ruis in geluid TV). Nu krijg je veel minder reacties als normaal...
[Bericht gewijzigd door Benadski op ]
k.p.meinesz
Een schizofreen is nooit alleen!
misschien als je de juiste titel had gegeven
bv. geluidsprobleem trinitron kv a2911d TV
of iets in die trant
ik denk dat je moet beginnen met hwet zoeken naar een service manual/schema
en dan denk ik dat je moet zoeken in de stereo demodulator/ontvanger
heb je wel geluid over scart?
Op 24 september 2004 16:27:28 schreef Benadski:
Het kan zijn dat de audiotuner iets is verlopen tov. de video tuner. Misschien dat je video wat sterker of breedbandiger signaal uitzendt dan de kabel zelf... 't Is maar een gokje hoor.
De tuner is één module in een TV zo wel voor audio als beeld.
Je bedoeld waarschijnlijk de geluids MF, die zou iets verlopen kunnen zijn.
Zelf denk ik eerdere aan faseruis uit de stereodecoder. Dit zou verklaren waarom de ruis toeneemt bij een stereosignaal.
Maar het kan natuurlijk net zo goed dat het antenne/kabelsignaal te zwak ik. Antenneplug en kabel gecontroleerd op breuk en/of slecht contact
Topic titel aangepast.
Benadski
Kom eens langs bij RevSpace of één van de andere spaces!
Op 24 september 2004 16:31:36 schreef Hugo Welther:
[...]
De tuner is één module in een TV zo wel voor audio als beeld.
Je bedoeld waarschijnlijk de geluids MF, die zou iets verlopen kunnen zijn.
[...]
Geen idee, ik heb niet zo veel verstand van TV's. 't Was maar een wilde gok, maar dat geeft niet, door de reacties op zo'n gok leer ik weer wat (en de topicstarter misschien ook). 
Jonathan
"Theorie is alleen te rechtvaardigen als 'n vorm van praktijk. De praktijk staat niet terecht voor 't hooggerechtshof van de theorie" (Stephan Toulmin)
McDuff
Zomaar een gesprongen zekering vervangen maakt vaak meer kapot dan je lief is. We zullen er even naar kijken heeft meerdere betekenissen. Elektronica is niet eigenwijs: mensen die het niet kennen zijn dat vaak wel! Kortsluiting is bij mij: samen roken.
Klopje
Heb je geen of wel geluid bij de ontvangst van mono zenders
zoals bijv. AT-5?
Heb je geen of wel geluid op 2-talige zenders (A-B geluid werkt niet of niet goed) bijv. Eurosport.
Heb je enige ervaring met solderen en elektronica; zo niet dan raad ik je aan het aan een vakman over te laten hoor!
Ik lees het nog wel.
Groeten,
Mac.