fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Naar aanleiding van Flash zijn beschrijving een tijdje terug heb ik er ook een gekocht.
Best een handig ding. Voor mij was het vooral de Vbr functie. Die is handig voor zeners en MOVs. Maar ook handig als stroombron om bv leds te testen.
Het is geen all-in-one tester waar je gedachteloos wat in duwt. Hij kan tot 2A sourcen en dat is aan zodra je de knop in de stand zet. Dus eerst de knop goed zetten en daarna het dut erin.
De HV wordt pas actief als je op de knop drukt.
Pas op met condensators. Hij ontlaadt niet dus als je 1500V op een 100nF zet en je haalt hem eruit kun je een aardige klap krijgen. Het is geen elco lektester maar je kunt de 26V van de Ice mode daar wel voor gebruiken.
Ik heb een resetable 650 mA in serie met de C aansluiting gezet.
flash2b
They say attention is a shovel. It's time to dig 'em out.
Leuk Fred101 dat je er nu ook eentje hebt. Ik zal al te wachten totdat je hem showde want het was al een tijdje geleden.
Voor de volledigheid heb ik mijn mods aan jouw topic toegevoegd.
Ik heb mijn Duoyi DY294 al weer een paar jaar.
De transistor socket is voor een TO3 behuizing ontworpen. In tegenstelling tot Fred101, die 2mm banaan bussen in het apparaat heeft gemaakt, heb ik een adapter gemaakt.
Aan een kant zitten 3 banaan bussen (geel, groen, zwart) en aan de andere kant nog een banaan bus en 2 aansluitdraden die ik van een 1N5408 heb afgeknipt. Deze adapter past precies in de TO3 voet van de DY294.
Voor de de condensator test socket, die Fred101 heeft uitgerust met 4mm banaan bussen, heb ik ook een adapter gemaakt. Om de spanning van 1250V te begrenzen tot 250V heb ik een schakelbare 560KΩ in serie met mijn test socket gezet. 250V is een veel bruikbare waarde voor de meeste condensators of andere te testen onderdelen. De test socket is gemaakt uit een strookje dip bus contacten. De aansluitdraden aan de andere kan zijn op dezelfde manier gemaakt als de transistor adapter.
Een andere review van 'Jestine Yong' heeft een drie delige review van de DY294 gemaakt (deel1, deel2 en deel3).
Hi flash2b,
Kun je ook van de onderzijde van beide adapters een fotootje plaatsen?
Op voorhand hartelijk dank!
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Ik vind dat schakelaartje wel een goed idee.
Zeer duidelijk nu. Bedankt.
Waar koop ik die DIP bus contacten? Heb op eBay zitten kijken, maar vind ze niet
flash2b
They say attention is a shovel. It's time to dig 'em out.
Zoek op 'female header'.
Op AliExpress: https://nl.aliexpress.com/item/40P-female-header-10pcs-1x40-Pin-2-54-R…
benleentje
Golden Member
dus als je 1500V op een 100nF
Als ik op foto's kijk via google dan is de spanning keuze 200V of 1000V
Hoe kom je dan aan 1500V ?
fred101
Golden Member
Hoe kom je dan aan 1500V ?
Er zit een DC/DC converter in met een diode/condensator voltage mulpiplier die er volgens het manual 1500V uitgooit maar bij mij zat hij net over de 1600. De 200V is rond de 270V
En hoe ik aan die waarde kom ? Daar heb ik een handig apparaatje voor , een multimeter met een HV probe
benleentje
Golden Member
Oke ik snap het. En ik maar denken dat de stand 1000V ook 1000V betekent . Stom he.