Beste techneuten,
in een eerder topic vroeg ik hulp voor mijn Akai HX-R44 en kreeg zelfs van een lid een audiokop kado maar die paste jammer genoeg niet.
Toestel staat nu opgeborgen in de kelder en op internet zocht en vond ik een tweedehandse Akai GX-R 70 EU. De 44 zat ingebouwd in een meubel en de 70 heeft precies dezelfde afmetingen vandaar mijn keuze. De verkoper woonde ver weg en omdat hij me verzekerde dat alles werkte, heb ik het toestel betaald en laten opsturen.
Vandaag werd het geleverd, cassette ingestoken maar deurtje sluit niet meer.
Op de foto zie je een metalen staafje dat volgens mij gebogen is en het deurtje tegenhoudt.
Ik heb de verkoper om uitleg gevraagd en wacht nog op zijn antwoord maar wellicht weet iemand van jullie wat er aan de hand is. Misschien is het gewoon tijdens het transport verschoven en is het zo weer hersteld??
Met dank voor jullie reacties.
Mvg/Geert

haakje is krom, maar het asje waar dat ding op beweegt lijkt ook krom te zijn, of uit de bevestiging gevallen..

http://www.hifido.co.jp/KW/G0501--/P/A10/j/0-60/S2/M1/C13-79039-13824-…

Op 18 januari 2018 17:26:55 schreef Geert111:
Vandaag werd het geleverd, cassette ingestoken maar deurtje sluit niet meer.
Op de foto zie je een metalen staafje dat volgens mij gebogen is en het deurtje tegenhoudt.

Dag Geert,

Ik ken geen van beide cassettedecks, maar ik heb ze eens opgezocht en ze lijken uiterlijk nogal sterk op elkaar. Aangezien het beide Akais zijn, kan je misschien de GX-R eens vergelijken met de HX-R44 die je zelf al had? Mogelijk gebruiken ze (grotendeels) dezelfde structuur?

Marlon

@Marlon, bij de 44 is er enkel een drukknop voor 'openen' en deze staat rechts naast het klepje. Dit valt met een veer of zo open en om het te sluiten moet je het gewoon dicht duwen.
Bij de 70 staat de knop helemaal rechts van het toestel tussen de knoppen voor play/rwd/fwd/....en gebeurt alles elektrisch (?)

@Testman, bedankt voor de link met foto's. Ik zag het binnenwerk niet zo duidelijk maar bij mij is er aan het klepje een soort 'driehoek' voorzien waar het haakje vermoedelijk achteraan komt (in het rode vierkant op de foto). Wanneer de knop 'eject' ingedrukt wordt, komt het haakje waarschijnlijk omhoog en gaat het klepje naar beneden.

@testman, bij jouw foto ziet de bevestiging van het haakje er volgens mij net iets anders uit. Bij zit er aan de binnenkant geen opening

@Testman, bij mij is het zo.

Toestel gisteren geopend en staafje was niet krom gebogen maar een beetje van zijn as geschoven waardoor het scheef zat.
Alles mooi terug op zijn plaats gezet en cassetteluik opent en sluit weer perfect! Probleem opgelost :-)
Dank voor de reacties.