Een ElL80 ugt.

Primair (rood en blauw) 320 ohm. Dat lijkt correct.

Secundair vier draden.

Groen en geel waarvan groen dik is
Zwart en rood Waarvan zwart dik is.

Geel en rood geven onderling een weerstand en meten niks tot primair.

Waarschijnlijk is zijn dit ugts voor een el95

Of waren.

Want kan ik aan groen en zwart niks meten, onderling in de secundaire wikkeling of met primair?

Ik hoor hier wat te meten, toch?

Dus; Kliko, of toepassing?

Een ELL80 is de dubbele LF eindpenthode. Als deze UGT daarmee wordt gebruikt zal er tenminste een secundaire wikkeling voor de luidspreker moeten zijn met dikke draden die laagohmig meet (< 15Ω) Eventueel kan je nog kijken of er een luchtspleet te zien is, dan zitten de gestapelde E blikken aan een zijde en de I blikken aan de andere kant.

[Bericht gewijzigd door RAAF12 op (14%)]

Dikke draden is meestal weinig spanning en veel stroom.
Houd dus ook in dat je daar een lage Ohmse weerstand meet.

Ik meet o.oo aan de dikke draden met testleads tussen secundair zowel als met primair. Kliko?

Of het blikpakket lichten en de secundaire opnieuw wikkelen, dat is een eitje want die ligt over de primaire heen. Makkelijk te bereiken...

Hmm. o.oo is wel een rare waarde, neem aan dat je 'oneindig' hoog bedoeld...

Blikpakket lichten. niet dat ik niet geprobeerd heb. Bij een voedingstrafo. En daar kwam het blikpakket no wel los ook. Maar de rest?

Niet functioneel dus. En niet eerlijkerwijs verkoopbaar.
Geen zin om er tijd aan te besteden verder, tenzij bruikbaar.

afwikkelen en gebruiken als signaaldraad ? hahaha;-)

Geëmailleerd koperdraad kan altijd van pas komen. Trafo's zijn een van de laatste dingen die je moet weggooien.....

Van het vermoeden dat het AF uitgangstrafo is kan je ook, op de hoge impedantie kant 50Hz op aanbieden en kijken wat de uitgaande spanning is.
(in het uiterste bij zeer grote transformators direct 230V op aansluiten)