A-force batterijen van de Action: hoe goed zijn ze?

-10 jaar shelf life
-Alkaline
-Tegen lekken beveiligd
-Goedkoop

Zie hier de eigen merk batterijen van de Action. Maar wie kan er wat meer zeggen. De enkele ab die ik gevuld heb met deze batterij is nog lang niet leeg. Graag uw ervaringen. Prijs: €1,68 de 10, zowel AA als AAA.

Kan je traceren waar ze vandaan komen? De prijs is in ieder geval de laagste die ik ken.

Arco

Special Member

Batterijen zou ik bij Action niet kopen (of het moet een Panasonic aanbieding zijn die ze regelmatig hebben); de Ni-MH's die ik daar gehad heb zijn bedroevend...
Ik zou dan liever voor Aldi of Lidl gaan. (voor 8 x AA iets van 1.89 euro)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Arco

Special Member

Als Action niets meer uit China zou verkopen zou de winkel (bijna) leeg zijn... :) (meeste andere winkels ook...)
China zegt op zich weinig; kan ook prima zijn. Tegen lekken beveiligd zegt ook weinig; chinezen drukken alles erop wat je wilt...

Ik neem liever geen risico; een lekkende batterij kan nogal een ravage aanrichten in een apparaat.

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Ik vraag me bij Action 'huismerken' / merkloos spul altijd af hoe consistent de kwaliteit is.
Dergelijke partijen kopen vaak @random in om hun stickertje erop te plakken. Batch X kan dus prima zijn, terwijl batch Y complete bagger is.

Zelf heb ik goede ervaringen met de Ikea batterijen. 1.79 per 10, zowel AA als AAA.
Voor die 10 cent prijsverschil ga ik de gok nieteens nemen met merk-onbekende batterijen.

Panasonics zijn idd ook prima (is mijn ervaring) maar meestal heb ik wel Ikea spul liggen, neem altijd wel paar pakjes mee, dan kun je weer ff vooruit.

Overigens: Afhankelijk van het doel kan een Lithium batterij soms handiger zijn dan een alkaline.
Met de Energizers van Nkon heb ik prima ervaringen. Met name voor buitentoepassingen (lage temperaturen) houd Lithium t beter uit dan een alkaline (bv in een weerstation)
Voor rookmelders gebruik ik ook lithium blokjes

Er zit ook een TUV certificering op...maar met vage vermoedens schieten we niets op. Er komt van alles uit China, van goed spul tot absolute rotzooi. Wie deze goedkope gok wil wagen, dan hoor ik het graag. De algemene indruk die ik heb is keurig, de batterijen zien er keurig afgewerkt uit, en dat is wel eens anders geweest.

Ik kan om te proberen wel eens een pakje kopen als ik nog eens in de Action kom.
Ik koop baterijen altijd bij Lidl, die zijn ook goedkoop en komen uit Duitsland, dus van Varta.

Arco

Special Member

Die oplaadbare zien er ook mooi uit, maar het is schroot... :)

https://www.circuitsonline.net/forum/file/12763/forum-post

De alkalines van Lidl doen het prima bij lage temperaturen. Ik heb er 2 in mijn vriezer in de temperatuur sensor, die houden het jaren vol... (bij -22°C)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Kingever van de markt is rotzooi. Lekt snel en is vreemd genoeg licht van gewicht.

Arco

Special Member

Hebben die powerbase ook, kun je gewoon platknijpen met je vingers... :)
Overzicht van een aantal batterijen geeft die van Lidl (Aerocell) met meeste capaciteit... (A-force staat er helaas niet bij)
https://nl.hardware.info/categorie/175/batterijen/producten#filter:RY9…

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Voor die prijs kun je ook Panasonic kopen bij de action. Zeker goed. Die van de IKEA zijn per stuk iets goedkoper en komen ook uit de Panasonic fabriek uit België. Maar als er geen IKEA in de buurt is dan gewoon de Panasonic nemen.
Die powerbase oplaadbare zou ik inderdaad ook niet vertrouwen. De oplaadbare variant is inderdaad rommel. Toevallig net een nieuw pakje gevonden die ik ooit gekocht had, me toen ook laten verleiden. Geen idee wat ik er nu mee ga aanvangen. Misschien voor experimenteren of korte testen van of een apparaat werkt.
Er staan hier diverse Topics over de Panasonic batterijen, de oplaadbare van action en de Aldi/Lidl batterijen.
Lidl is uit de fabriek van Varta (alle made in germany batterijen trouwens) en de Aldi komen ook van Panasonic. Net als alle made in Belgium batterijen. Oké, kleine maar. Duracell heeft ook een fabriek in België maar zover ik weet doen die geen oem/huismerk/witte labels.

dijkmane

Golden Member

ik haal die inderdaad altijd bij Lidl of ikea.
in mijn sensor voor het weerstation buiten zit al 2 jaar ( net gekeken, ik doe er altijd een klein briefje met datum bij ) een Lidl batterij, doet t nog steeds.
ikea batterijen doen t ook goed.

je kunt natuurlijk een pakje halen en proberen, maar zoals hierboven al geschreven, kun je ze zo platdrukken en zijn ze licht van gewicht, dan zit er ook niets in, dus ook geen energie.

In no Sense, Nonsense

Op 8 maart 2018 14:28:34 schreef brains:
Voor die prijs kun je ook Panasonic kopen bij de action. Zeker goed.

en zijn dat dan ook panasonic alkaline of kool-zink batterijen met veel lagere capaciteit?

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken

Op 8 maart 2018 13:18:38 schreef Nikolai Tesla:
-10 jaar shelf life
-Alkaline
-Tegen lekken beveiligd
-Goedkoop

Zie hier de eigen merk batterijen van de Action. Maar wie kan er wat meer zeggen. De enkele ab die ik gevuld heb met deze batterij is nog lang niet leeg. Graag uw ervaringen. Prijs: €1,68 de 10, zowel AA als AAA.

Je loopt zwaar risico dat die batterijen niet lekproof (dan bedoel ik ook roestvrij) zijn.
Ik waarschuw maar even vanwege Kruidvat. Die heeft ook spotgoedkope van het merk Varta Superlife nog wel. Die roesten bij mij kapot binnen 3 maanden.
De eerlijkhied gebied me wel te zeggen dat er bij Kruidvat niet op staat dat ze lekproof zijn. Maar het is erg lang geleden dat ik lekkende/roestende batterijen tegenkwam. Bij Kruidvat dus weer voor het eerst na tientallen jaren.
Lekproof hoort standaard te zijn.

Sorry fcapri, ik had moeten vermelden dat ik natuurlijk de akaline variant bedoel. De zink kool variant hebben ze ook maar dat is pruts. Die zou ik niet aanraden. De goedkoopste Panasonic zijn die van de IKEA, ik denk de duurste bij de action maar dat is ook allemaal maar relatief.
Ik zie beide varianten bijna altijd bij de action liggen, zowel in Nederland als België. Ben een aangespoelde in België maar kom ook regelmatig in de Nederlandse action in sluis. Batterijen zijn meestal in België duurder dan in Nederland. De cr2032 knoopcellen bv kosten in Nederland onder een euro per kaart, in België rond 2 euro. Geen idee waarom. Kleine prijs verschillen snap ik maar dubbele niet. Zal wel tax kwestie zijn.

maartenbakker

Golden Member

Op 8 maart 2018 14:45:21 schreef fcapri:
[...]

en zijn dat dan ook panasonic alkaline of kool-zink batterijen met veel lagere capaciteit?

Ze hebben zowel Alkaline (meestal uit Belgica) als Zinkkool (meestal uit Polen).

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Arco

Special Member

Ze verkopen (ook bij Action) vaak grote pakketten met Philips 'NRG' batterijen (36 of 48 voor 9 euro). Is dat 'NRG' iets speciaals?

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
bprosman

Golden Member

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
maartenbakker

Golden Member

Enegry klinkt een klein beetje als "heavy duty", dus codetaal voor zink-kool. Klopt dat? Alternatief zou het een net iets beter dan standaard akaline kunnen zijn. Ik meen dat ik ze wel bij action zag liggen maar er geen acht op heb geslagen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
mel

Golden Member

Duracell in Aarschot maakt wel degelijk batterijen waar geen Duracell op staat.(geen idee wat er dan op staat), maar word voor de niet-Europese markt gemaakt, dacht ik.(volgende keer als ik daar werk, zal ik eens opletten :+ )

[Bericht gewijzigd door mel op donderdag 8 maart 2018 19:46:19 (14%)

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Ik ben wel heel benieuwd naar onder welke andere merken Duracell ook verkocht worden. Persoonlijk heb ik het niet zo op dure cellen, de naam zegt het al ?
Ze komen ook niet altijd het beste uit testen, kosten vaak behoorlijk veel in verhouding tot Panasonic. En schijnen sneller te lekken. weet niet of het waar is. Ik kan wel zeggen dat ik zelden niet herlaadbare batterijen koop. Ik "plunder" meestal een batterijen bak en zoek de goede eruit, kwestie van ecologischer en zuinigheid.
En dan kom ik meer Duracell met lekkage tegen dan andere.
Ik gebruik ze weinig een voor iets als klokken, afstandsbediening e.d.is dit prima. Voor de rest gebruik ik oplaadbare AA of AAA als ik een apparaat heb met deze batterijen.
Verder ben ik bezig met een joulethief bouwen voor mij fietsverlichtingen en dan hoef ik daar nooit batterijen voor te kopen ?
Ik raad wel altijd de Panasonic/Aldi/varta/IKEA batterijen aan aan mensen die het vragen.

duracell lekt idd geregeld, heb er een best aantal van gehad, allen over datum in 2015. een deel was voor die tijd al aan te lekken, en een groter deel na die datum. nu zijn er nog een 10 tal van over, geeneen meer in apparaten, want in 2 weken lekt het spul erachter uit. puur voor testdoeleinden gebruik ik die. klokken ed gaan nieuwe in, gebruikte maar goede batterijen heb ik ook zat liggen uit de chemobak.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Ik vraag me af waar komen die Duracell vandaan? Ik heb ze gezien made in België, China en Amerika. Zou daar een verschil tussen de verschillende fabrieken zijn?

Kruimel

Golden Member

Geen idee, maar ik kan bevestigen dat de kwaliteit niet meer is waar ik Duracell van ken. Ik heb ook een aantal lekkende Duracells gezien, hier een foto van een jaartje geleden of zo (staat op dat ze uit België komen):

https://farm5.staticflickr.com/4193/33887823443_6c20f650a8_m.jpg

Ik linkte er eerder naar in een Topic over die Panasonics. Op zich is een heel leerzame site over batterijen van best een aantal soorten: http://lygte-info.dk/review/batteries2012/CommonAAcomparator.php. Je kunt er ook batterijen naartoe sturen ter evaluatie, dus als iemand zich geroepen voelt kan je zo bijdragen aan een overzicht.

Op 8 maart 2018 16:17:12 schreef Arco:
Ze verkopen (ook bij Action) vaak grote pakketten met Philips 'NRG' batterijen (36 of 48 voor 9 euro). Is dat 'NRG' iets speciaals?

Dat heb ik me ook weleens afgevraagd, niets zinnigs over gevonden toen ik er naar zocht op het www.

[Bericht gewijzigd door Kruimel op donderdag 8 maart 2018 20:45:08 (17%)