Hallo, iemand wel eens van Philips Drielicht lampen gehoord?
Het is een gloeilamp met twee draden, 40 en 60 watt ze zitten meestal in schemerlampen. Met een bijbehorende fitting en schakelaar, 1 keer klikken 40 watt, 2keer 60 watt en 3 keer 100 watt.
Ik heb een heel stel van die lampen, maar geen fitting of schakelaar meer.
Groeten,
Ton.
Die dingen werken net zo goed in een normale E27 fitting, hoewel ze dan maar op 1 stand blijven branden.
Ik ben al zo'n beetje 20 jaar naar deze lampen op zoek en zou er erg graag een paar van willen overnemen. Kan dat nog steeds? Ik heb een wandlamp van ongeveer 1970 waar zo eentje in hoort. Die erfde ik zonder reservelamp, dus ja...
Goedemiddag Eric Sander.
Ik moest even goed lezen, toen ging het lampje branden.
Na enig nadenken om waar te zoeken kan ik je laten weten dat ik inderdaad een plastic tas heb gevonden met een aantal van de lampen waar het hier over gaat.
En je kunt er gerust twee van mij overnemen.
Ik zal binnenkort voor alle zekerheid twee stuks uitzoeken die het zeker doen en weer even contact met je opnemen.
Waar woon je als ik vragen mag?
Groeten,
Ton Visser.
Dat is een gouwe ouwe!
Ze bestaan ( bestonden) als 40+60=100W maar ook als 60+100=160W .
Ik heb er nog een paar nieuw liggen.
De fitting heeft een extra 3e contactje en had vaak een ingebouwde trekschakelaar voor de 3 standen.
Dag,
Fijn dat dit nog kan. Ik woon in Groningen. Aangezien ik alleen maar via dit forum kan antwoorden, geef ik toch maar mijn e-mailadres. Dat zal hier wel niet zo gevaarlijk zijn. En ik weet ook even niet hoe het anders zou kunnen. Het kan zijn dat mijn antwoord een (half) dagje duurt, want ik ben niet steeds 'online'. Twee wel graag, drie mag ook. Laat me maar weten wat je ervoor wilt hebben, in het redelijke.
xxx En dan maar verder via de gewone mail.
Vriendelijke groet,
Eric
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (2%)]
Op 14 februari 2023 16:55:44 schreef Eric Sander:
[...] geef ik toch maar mijn e-mailadres. Dat zal hier wel niet zo gevaarlijk zijn. En ik weet ook even niet hoe het anders zou kunnen.
Het beste kun je dat gewoon in je profiel zetten, daar is het enigszins kopieerbeveiligd. Dan kan het hier weg.
jaren te laat, maar probeer het toch, heb je nog philips drielicht lampen over?
[Bericht gewijzigd door John161 op (78%)]
heb je toevallig een een drielicht lamp die je kwijt zou willen?
Op 22 maart 2018 08:52:33 schreef vissertw:
Hallo, iemand wel eens van Philips Drielicht lampen gehoord?
Het is een gloeilamp met twee draden, 40 en 60 watt ze zitten meestal in schemerlampen. Met een bijbehorende fitting en schakelaar, 1 keer klikken 40 watt, 2keer 60 watt en 3 keer 100 watt.
Ik heb een heel stel van die lampen, maar geen fitting of schakelaar meer.Groeten,
Ton.
Hallo John, ja, ik heb nog wel een aantal van die lampen.
Hoeveel zou je er willen hebben?
Ik zal ze in ieder geval eens opzoeken.
Waar woon je, is ophalen een optie?
Ton.