hoi, ik heb een pioneer cdj 2000 die niet opstart. display licht op en blijft wit, verder doet ie niets. aan de onderkant zit een ic (bd7956fs), die wordt meteen heet, nu zou het kunnen dat dit voor deze ic normaal is, misschien iemand die dit weet?

mvg

rob

Dit IC mag warm worden na verloop van tijd, maar als hij meteen heet word is er wat aan de hand. Vermoed het IC of je display zelf defect.

ook in de service mode blijft het scherm wit?
Tempo en memory toets indrukken en dan aanzetten.
Toetsen vasthouden tot het service menu verschijnt.

hoi djohnny, het ic is na 20 sec al heet,ik heb alle kabels van het lcd los gemaakt,zo ook de cd unit, zonder lcd+cd-unit wordt het ic ook na 20 sec heet.

hoi, pa3gws, gaat helaas niet in service mode,

als je op de foto kijkt, op de print--dwg1665 bij de rode cirkel moet ik 12 volt meten, daar meet ik maar 6.9 volt, misschien door sluiting in de ic bd7956fs , of is dit te gemakkelijk gedacht?

mvg

rob

die chip is de een motor driver, en is al obsolete. kans dat die gaar is, is wel aanwezig..

daltonagf,

De BD7956FS motor driver Ic zit op de SRVA assy print, in het DVD loopwerk.
en op pin 37,38,39 en pin 40 zit de stepp motor aangesloten, en heb schema,
en service manual van de CDJ 2000.

Het ic is defekt als het te snel heet wordt en trekt door wellicht door kort
sluiting de 12 volt weg op pin 31.

Het IC BD 7956FS moet vervangen worden.

En er kan ook in de voedings print een spanning weg zijn.
Slechte of bolle elco,s.

Bandje 66.

hoi, ik ga eerst dat ic`tje maar eens vervangen, ik zal ook eens kijken wat er gebeurt als ik `m zonder dat ic aanzet. als de sluiting weg is zal de 12v er misschien wel zijn. ik kom hier op terug,

mvg

rob

https://www.ebay.com/itm/Loading-Drive-IC-BD7956FS-for-PS3-Playstation…

dit is volgens mij de zelfde IC-BD7956FS als voor de pioneer cdj-2000,

mvg
rob

Voor zover ik kan zien is die inderdaad hetzelfde alleen een stuk goedkoper. :-p

na verwijderen van de bd7956fs heb ik de pioneer aangezet, nu worden ic7010+ic7003+ic7302 meteen heet !!, omdat er nog wel meer aan de hand zal zijn, is volgens mij deze printplaat niet meer te redden.

als iemand nog een dwx3307 heeft liggen en wil verkopen??

mvg

rob

hoi,
ik heb een nieuwe print dwx3307 besteld,
ik hoop dat ie dan weer werkt,

mvg

rob

hoi, de print DWX3307 is binnen, met als resultaat dat er nu niks te snel heet wordt, maar nog wel steeds helaas een wit display, van de nieuwe print is er meteen een zekering uitgevlogen, P7302 zie bijlage,

iemand nog tips, ik weet het nu even niet meer,

mvg

rob

afgaande kabel naar display waar die zekering stuk is? dan zit er sluiting op de displayprint of er loopt gewoon teveel stroom..

Defecte zekeringen zijn altijd fijn, want dan hoef je in de meeste gevallen alleen maar met het schema in de hand te kijken wat er achter die zekering in sluiting ligt.

Deze reparatie gaat mij helaas niet lukken, als er hier iemand is die dit kan maken, tegen betaling natuurlijk graag, mvg. Rob