ik krijg mn uC niet geprogrammeerd!

Hoi,

Ik heb de PIC-programmer van deze site gemaakt en ik had zelf een leuk proggie geschreven en dat netjes geconverteerd naar een .hex en een .asm bestand. Ging allemaal prima. maar nu wilde ik de PIC (PIC16F84) programmeren, maar de NT-programmer van een andere site zegt 'error writing to location' en de programmerssoftware van deze site loopt helemaal vast!
Wat misschien wel even handig is om te weten is dat bij bijna iedere instelling die ik maakt bij de picprog 1.04 ik een soort van foutmelding krijg met een groot kruis en dat hij zegt; 'priviliged instruction'. Hij doet het dan wel verder/ hij maakt de instelling, maar ik weet niet of dat klopt!

download de nt driver van de ic prog site
ga naar je opties in ic prog en daar moet je erges aanvinken van enable nt driver dan heb je dat niet meer

In order to succeed you must fail, so that you know what not to do the next time.

die nit driver werkt niet.... ik vind het hokje wel, maar ik kan het niet aankruisen... blijkbaar kan het niet.. ik heb XP.. misschien is dat het. Ik heb em wel via de site kunne vernaderen zodat hij ook met XP werkte en nu is die error verdwenen alleen....... NU heb ik de overbekende en beruchte 00h error of hoe die ook mag heten. hoe moest je dat ookalweer oplossen?

het is allemaal al gelukt.... deze mag dus dicht... allemaal bedankt voor de hup/tips!

Op vr 19-07-2002 12:06:29 schreef Bernd:
het is allemaal al gelukt....

Ik ben wel benieuwd waar de fout nu zat.

Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer

ok, op de site stond dat je bij compabiliteit (eigenschappen) dat menu moest veranderen in windows 2000/ ME, wanneer je windows XP had. En dat heb ik dus dat deed ik, de foutmelding verdween ook meteen. Maar daardoor denkt dat programma; oh hij heeft geen windows NT dus die driver heeft geen zin en ik kon het hokje voor activate NT driver niet aankruisen. Maar toen heb ik bij compabiliteit toch maar aangekruisd dat ik em wilde werken op windows NT. Toen was de foutmelding weer terug maar ik kon nu wel aankruisen dat ik die NT driver wilde installeren. Toen ik em had geinstalleerd verdween de foutmelding weer en ik kreeg ook geen 00h error meer. Hij doet t prima en heb al wat proggies in mn uC lopen laden en proberen.. werkt perfect allemaal.

Je moet idd compabiliteit gebruiken bij XP, had ik ook ff problemen mee.

Zeer fijn om te horen dat je er wat mee kunt, doet en ook nog wat aan hebt.

Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer

ja nu alleen nog leren programmeren :P

programmeren zuigt, maar het resultaat is leuk!

Op vr 19-07-2002 19:50:59 schreef Bernd:
maar het resultaat is leuk!

Gebruik dat als drijfveer, dan valt het allemaal wel mee dat programmeren op den duur.