Ok ik ben nu een beetje aan het kloten met elektronica maar op wat voor standaard printplaatjes werken jullie. Ik ben bezig zo'n standaard 7805 voedinkje in elkaar aan het zetten maar het wil niet erg. Solderen ben ik ook geen held in maar dat komt allemaal wel.
Iemand tips hiervoor

In de betere electronica zaken kun je losse prontplaatjes krijgen waar op je kunt erperimenteren. ze zijn er in allerlei soorten en maten dus bekijk ze ff allemaal en pak dan degene die voor jou het beste is

het handigste (vind ik zelf tenminste) zijn van die breadboards. dat zijn soort reuze IC voeten. het heeft een heleboel contactjes waar je onderdelen in kan steken en gewoon weer uit kan halen. je kunt er heel makkelijk schakelingen op maken of ontwerpen.

Martijn Berntsen

ik gebruik steeds eurocards. Deze komen voor in verschillende uitvoeringen. Vraag er eens naar in de elektronica-winkel. De prijs valt goed mee

breadboards zijn wel leuk om te experimenteren, maar niet bruikbaar voor permanent te gebruiken

Ik ben het helemaal met Martijn eens, en die goedkope (flutt dingen) kan je misschien nog wel permanent gebruiken.... niet praktisch maar hoef je niet te solderen