Harman kardon avr350 bang en olufsen beolab 8000

Hallo,

Ik heb een vraag.
Ik heb een harman kardon avr 350gekocht voor 40euro die nog goed werkend is (behalve voor rechter uitgang heeft een doorgebrande transistor die heb ik doorgeknipt. Maar daar gaat het niet om denk ik)
Ik heb op deze receiver op de pre out mijn 2 actieve bang en olufsen beolab 8000speakers aangesloten en mijn surround speakers op de rest van de speaker uitgangen.
Alles klinkt goed behalve een flinke ruis op de front speakers als het geluid volledig is terug gedraaid of de film of muziek op pauze staat is er geen ruis ik had er redelijk dunne rca kables voor gebruikt vanwege de lengte en de dikte dacht ik dat het daar aan zou liggen. Nu heb ik voor 20euro 2 dikke rca kabels gemaakt met flinke kernen maar alsnog ruist hij erg. Waar kan dit aan liggen.

Ik sluit deze topic... ik ben het geweldige onderdeel vergeten de ground loop isolator

Ah, interferentie uit de schakelende voeding van de Herman Karton ofzo? Dus geen echte witte of roze ruis maar iets anders ruisachtigs?

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (31%)]

Zijn dit nu zo'n snelle threads?

Op 14 mei 2018 16:10:42 schreef speakers:
...
Alles klinkt goed behalve een flinke ruis op de front speakers.
Als het geluid volledig is terug gedraaid of de film of muziek op pauze staat is er geen ruis
...

(Ik heb de originele tekst een beetje, naar mijn idee, leesbaarder gemaakt door een punt en een hoofdletter te plaatsen)

En dat ligt dan aan de groundloop isolator.... jaja

TonHek

Daar had ik overheen gelezen maar dat is inderdaad een volstrekt onbegrijpelijke zin. Misschien wil de TS voor het nageslacht nog even aangeven wanneer hij nou wel of geen ruis had en hoe die ruis nou eigenlijk klonk.

ruis / brom ... bout / moer ... klok / klepel ...

Ik heb onder tussen 2 beolab 8000selamers en 4 6000speakers. Ik heb ze an gesliten via powerlink (3setjes) op mijn harman kardon receiver ik heb 3 powerlink adapters gemaakt, ik had 3 beschadige kabels en heb er een rca pluggen op gemaakt en een usb trigger stekker. Ik heb een 0.5amp usb lader in de versterker gelugd met een usb verdeel blok om alle speakers voor een 5volt signaal te voorzien bij het inschakelen van de versterker alles is zonder ruis en schakelen ook niet meer uit in stille stukken van de film. En ik heb een passive loewe center speaker