Hoi Techneuten, wij zijn op zoek naar een pre amp om 2 Shure SM7b's (dynamische microfoons) naar één mono gebalanceerde uitgang, heeft er iemand van jullie zoiets op schema?

Je gaat ons en enkele mooie presentratrices veel plezier doen aan beleven.
De baas is te gierig om nog een extra mic preamp bij te kopen, wat iets van een 165€ kost bij bax.

Specifications
freq bereik 50 to 20,000 Hz
type: Cardioid
150 ohms for connection to microphone inputs rated at 19 to 300 ohms.
Open Circuit Voltage: – 59.0 dB (1.12 mV)
0 dB = 1 volt per Pascal
B

Zoals je kan zien is de output heel laag, -59dB dus is misschien een passief mixertje niet echt geschikt.

Dus kort samen gevat, 2 microfoons in en 1 uit mic of line is beide mogelijk.

Alvast bedankt

Als er geen regeling nodig is kan men ze ook parralel zetten.

Ga ik dan niet teveel verlies hebben? de input van de mic preamps staan meestal volledig open, is normaal met deze microfoons. Of gaat dat meevallen?

Excuses, ik las verkeerd.

De SM7B ken ik niet, maar in het algemeen is het nuttig wat regelruimte over te houden. Is de aanpassing tussen de microfoon met een lage impedantie en voorversterker mogelijk erg fout ? In dat geval kan een transformator helpen. Of gepaste preamp met meer gain.

Het precieze "verlies" is lastig te benoemen, want afhankelijk van die impedanties. Als de voorversterker voor hoge impedanties bedoeld is heb je juist weinig verlies als je ze in serie zet.

[Bericht gewijzigd door Aart op (90%)]

Een stereo voorversterker, en dan links en rechts samenvoegen. Bijvoorbeeld de K2572 van Velleman.

Tja, daar valt niet tegenop te solderen ?

Die Folio Notepad heb ik al jaren op mijn werkbank staan, en een UB1002 op mijn bureau. Prima oplossingen.

Meer nog, daar zet ik mijn Weller nog niet eens voor aan. thanks all voor het meedenken. Die Folio heb ik vroeger ook gehad van Soundcraft en 2 tientjes is zeker de moeite.

Gaan! Ik heb er ooit 10€ voor betaald. Ik schaamde me dood.

Voedingsplug is ruk, maar dat is dan ook de enige reden dat de Weller even aan moet.

Succes.