Goeie middag iedereen!

Ter aanvulling van mijn meetapparatuur, heb ik paar dagen geleden een analoge scope op kunnen halen bij mij om de hoek. Voor het schamele bedrag van 50 euro mocht ik een Dynatek 8020 in de achterbak leggen. Aangezien ik hier ook een digitale 2 kanaals Rigol op de werkbank heb staan, heb ik deze scope echt gekocht omdat ik graag wat meer kennis wil krijgen over de techniek van anologe scopes. En mijn eerste indruk is echt fantastisch. Het CRT display heeft toch iets wat een digitale scope zoals mijn Rigol niet hebben.

De Nederlandse gebruiksaanwijzing was zo gevonden, en ik ben zo verbaast over de ongelofelijk mooie techniek waarmee deze analoge scopes werken. Het blokken schema en de uitleg in de gebruiksaanwijzing was een openbaring. Meestal ben ik bezig met versterkers, synthesizer en andere audio apparatuur, dus de techniek achter de elektronenbundel die op de beeldbuis wordt geschoten is voor mij erg interessant en "verfrissend" om zo maar te zeggen. A fijn, ik dwaal af.

Mijn vraag is:
Heeft er iemand de service manual in PDF? Helaas kan ik hem niet vinden op Google en deze Dynatek is zoals verwacht niet meer 100% goed gekalibreerd. Het lijkt mij leuk om haar netjes in spec te krijgen =).

Misschien heb je wat aan deze links:
https://www.circuitsonline.net/forum/view/message/1659369#1659369

Waarschijnlijk heb je een wat oudere Rigol DS1052E ofzo, want modernere digitale scopes bieden een goede weergave over het algemeen.

[Bericht gewijzigd door flash2b op (40%)]

Op 2 juli 2018 14:23:41 schreef flash2b:
Misschien heb je wat aan deze links:
https://www.circuitsonline.net/forum/view/message/1659369#1659369

Waarschijnlijk heb je een wat oudere Rigol DS1052E ofzo, want modernere digitale scopes bieden een goede weergave over het algemeen.

Had dat draadje inderdaad gevonden, maar ik durf niet zomaar de waardes betreffende het kaliberen daaruit te gebruiken. Zou het toch graag willen verifiëren met de service manual van de 8020.

Haha en verder inderdaad helemaal correct! Mijn digitale scope is inderdaad een oudere DS1052E. Met een klein beetje geluk wil een vriend van mij hem binnenkort van mij overnemen, en dan upgrade ik naar de nieuwe Rigol DS1054Z ^^.