Op 5 augustus 2018 09:53:00 schreef big_fat_mama:
Dat heeft nog minder zin dan de "normale" toepassing. De woofer krijgt bijna altijd veel meer vermogen dan de tweeter.
Even testen met de toongenerator of je meter correct werkt. Versterker uitsturen met 100Hz 30 watt op de basluidspreker, vervolgens 10KHz 30 watt op de hogetonen luidspreker. Voor dat je de meter hebt afgelezen is de tweeter reeds exit!
Volgens mij heeft TS weinig inzicht in audio etc. De vraag hoort volgens mij op forums in het kader van de interlinks, geconditioneerde netstekers etc.
Op 5 augustus 2018 10:18:49 schreef Arco:
Lijkt mij ook een totaal zinloos iets.
Afgezien dat het resultaat wild uiteen zal lopen, kun je met die info weinig zinvols beginnen.
Of er (relatief gezien) meer hoge of lage tonen zijn hoor je zo ook wel. Een equalizer heb je dan wel wat aan.'t Is zoiets als bij een mengkraan aangeven met ledjes of er meer water door de warm of koudwaterleiding stroomt. Leuk, maar je hebt er niets aan...
ik zie wel een toepassing. Een rode is de waarschuwing voor too hot to handle aka verbrandingsgevaar ?
evdweele
Overleden
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
Een beetje minder negatief mag ook wel.
We hebben allemaal moeten leren wat wel en wat niet kan in de elektronica.
En daar horen ook onuitvoerbare ideeën bij
Al doende leert men.
Toen ik 60 jaar geleden begon te experimenteren was er geen internet en boeken kon ik me van mijn zakgeld niet veroorloven. De experimenten ging daarom regelmatig met rook en doorgebrande gloeilampjes gepaard.