Hallo,

ik zou graag op mijn bestaande centale antenne systeem
(casema) een losse kamerantenne met versterker willen
plaatsen. Dit om apart tv gelderland te kunnen ontvangen,
dit kanaal wordt bij ons niet aangeboden.
Mijn vraag is: hoe koppel ik dit tussen de coax kabel
en wat heb ik daar evt. voor nodig?

graag reacties,
gr.
Roek

klinkt gek, maar neem een splitter, zoek even rond in de radiozaken, of vraag naar een 'radiosplitter' die als ingang een mannetje heeft ipv. een vrouwtje. steek de ingang van de splitter op de ingang van de TV, en de kabelaansluiting op de ene uitgang van de splitter, de kamerantenne op de andere uitgang van de splitter. (nu wel hopen dat het kanaal van TV-gelderland niet bezet is op de kabel) of je koopt een schakelaar, die had je in de tijd van de homecomputers veel, om van antenne op de homecomputer om te wisselen.

Voor dit doel is gewoon een kamerantenne tekoop ik denk dat ik er zo'n 3 jaar geleden ongeveer €40 voor heb betaald;
Deze werdt geleverd incl netvoeding en ingebouwde versterker werkte bij mij in tilburg heel goed om regionale radio en tv stations uit de lucht te plukken! In mijn situatie had ik de kamerantenne gewoon tussen de kabel en de aansluit doos geplaatst; later weer verwijderd er was toch niets op tv!!

kun jij op jouw kamerantenne dan ook de kabel aansluiten op een extra ingangetje ??

De TS wil nl. het kanaal van TV-gelderland 'toevoegen' zodat hij die ook kan kijken. op de kabel zit geen TV-gelderland.

en kom niet met het verhaal dat je op je kamerantenne ook de kabel kunt ontvangen, want als dit zo is moet je toch eens ernstig gaan nadenken waar de kabel lekt, en wat er verder nog gestoord wordt (denk aan politie/brandweer/ambulance etc.)