Hallo,
ik heb op mijn intergas 24/18 een toon 2 angesloten deze bediend de cv qua warmte vraag.
nu heb ik ook nog een geroote toon 1 deze kan de druk,aanvoer,afvoer temp van het water laten zien .
nu mijn vraag mijn toon 2 zit op klem 6/7 neem ik aan ivm modulatie
waar kan ik die toon 1 op aansluiten puur voor info vanaf de ketel is dat klem 11/12
het is dus niet de bedoeling dat toon 1 de ketel gaat aansturen
gr
Richard
Als klem 11/12 voor een aan/uit thermostaat is dan is het antwoord nee. Al die extra gegevens komen alleen via de OpenTherm aansluiting.
e: even de manual gezocht, 11/12 is inderdaad de OpenTherm aansluiting, dus die gegevens komen dan wel door. Alleen geen idee welke thermostaat dan effectief de ketel bestuurd als je er twee aansluit.
[Bericht gewijzigd door PE9SMS op (43%)]
Dank je wel voor je reactie
daar was ik dus al bang voor
klem 6/7 is aan en uit
klem 11/12is opentherm
is het mogelijk die 2 toons allebei op klem 11/12 opentherm aan te sluiten
nogmaals toon 1 doet geen warmtevraag is puur info vanaf cv qua waterdruk
temp,van wateraanvoer en afvoer de thermostaat van deze toon staat uit en de temp.instelling zo laag mogelijk
toon 2 doet warmte aanvraag cv
gr
richard
[Bericht gewijzigd door buddy1964 op (10%)]
dus opentherm gaat voor aan/uit dat is duidelijk dan
maar kan het kwaad om 2 thermostaten op de zelfde klemmen 11/12 aan te sluiten?niet dat de cv dan stuk gaat of zo
nog even ter verduidelijking
toon 1 daar zit software in welke de druk en temp.van aan en afvoer kan weergeven deze zal de ketel nooit aansturen qua warmtevraag
Toon 2 zal de ketel gaan aansturen met warmtevraag
gr
Richard
Anoniem
Ja dat gaat niet werken. Als de ene thermostaat een warmtevraag heeft en de andere niet, wat moet de ketel dan doen? Zowiezo de thermostaat is master op de bus. 2 Masters gaat niet werken.
vergeten
Golden Member
Doorgaans ben ik duidelijk met wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.
Als 2 thermostaten tegelijk tegen dezelfde ketel praten, zal die dat begrijpen denk je?
Als 2 mensen tegelijk tegen jou praten, zal jij ze allebei begrijpen?
[Bericht gewijzigd door vergeten op (29%)]
)