Infromatie over Oltronix B200 voeding

Beste Forumleden ,

Sinds enige tijd ben ik in het bezit van zo'n mooie Oltronix B200 voeding.Echter heb ik er geen documentatie van en zoeken op internet heeft ook niet veel opgeleverd.

Slechts wat summiere informatie.Ja , ik weet dat het inmiddels een oudje is.
Wie weet of heeft een service manual of een user manual in bezit ?

En laatste vraag : is deze voeding kortsluitvast ??

Alvast bedankt

Datasheet B200 :-)
groet
Martin

[Bericht gewijzigd door Martin.M op vrijdag 12 oktober 2018 17:21:52 (57%)

in Tek we trust

Zelf heb ik in het verleden oltronix voor service manual gemaild. Kreeg na een week een keurig mailtje met daarin de gescande schema's die de beste man gevonden had in het archief. Wie niet waagt wie niet wint.

RAAF12

Golden Member

Op 12 oktober 2018 15:08:57 schreef Zeker_win:
En laatste vraag : is deze voeding kortsluitvast ??

Ja, dat is te zien in de gegevens, bij belastingen hoger dan 2A gaat ie begrenzen. Er zit een uA723 IC in met foldback current limiting schakeling.

Fold-back wil zeggen dat hij bij overstroom de stroom zakt in plaats van alleen gelijk te blijven. Dit is een goede en kortsluitvaste voeding. Tenminste, voor een voeding uit die tijd. Zo te zien aan de gegevens is de voeding flink op leeftijd.

Allemaal bedankt voor de informatie.
En ja , de voeding is al op leeftijd , maar kwa omvang en gewicht ,
past ie uitstekend.
En gekke dingen ga ik er niet mee doen.

RAAF12

Golden Member

Oltronix paste als een van de eersten duur, plat wikkeldraad toe op de secundaire kant van de trafo. Daardoor was de vullingsgraad van de spoelkoker beter en dat scheelt gewicht aan ijzer.. Dit is een 1978 model, de productie vond plaats in Leek, Groningen. Mooie voeding idd!

[Bericht gewijzigd door RAAF12 op zaterdag 13 oktober 2018 18:39:06 (14%)