bi amping of bi wiring

Ik heb twee speakers kunnen kopen die destijds zijn ontworpen door Speaker en CO Rotterdam. De VIFA Carat serie met intertechnik filter (tweeter + twee keer woofer)
Ze hebben een dubbele speaker uitgang. De vorige eigenaar had die als volgt gebruikt: twee keer rood vanaf speaker samen in rode uitgang versterker. Twee keer zwart vanaf speaker in twee keer zwart versterker.
Wat is het voordeel hiervan?

Vraag 2
Mijn receiver (onkyo tx sv525r) kan ook speakers in een andere kamer aansturen. Die twee uitgangen leveren evenveel wat (60) als de hoofdluidspreker uitgangen.
Kan je dan de speaker bi-wired aansluiten? Dus 4 draden (twee keer rood en twee keer zwart) richting versterker en die op 4 uitgangen aansluiten?

Welke manier geeft het meeste resultaat of is dat testen?

Natuurlijk is dat te testen; als je het verschil niet kunt horen, maakt het blijkbaar niet uit toch?

Ik snap eigenlijk niet waarom je op zo'n manier kabels dubbel zou leggen; je maakt alleen maar meer lusoppervlak waar je rommel mee kan oppikken. Als de kabels te dun zijn, had je dikkere kabels moeten gebruiken.

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken

het leek mij ook al stug... het enige wat zou kunnen is dat je de filter in de speaker gebruikt?

mel

Golden Member

Zitten er 2 rode en 2 zwarte aansluitingen op de speaker? Als dat zo is , denk ik dat ze gewoon doorverbonden zijn. 2 draden naar een speaker is zat..

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Specifications
Tuning range: FM, MW

Power output: 80 watts per channel into 8Ω (stereo)

Surround output: 60W (front), 60W (center), 20W (rear)

Als het puur om stereo gaat moet je dus alleen de A-uitgangen gebruiken, B is dus niet voor een andere kamer.

Verder heb ik nooit wat begrepen van de achterliggende esotherische theorieën en aannames met betrekking tot bi-wiring.

[Bericht gewijzigd door Hunter op 3 december 2018 20:20:12 (48%)]

Zolang het probleem niet duidelijk is, is het zinloos om naar een oplossing te zoeken.