Philips 42PFL6805H/12 Geluid komt later

Hallo,
Ik heb hier een Philips 42PFL6805H/12 staan waarbij het geluid ongeveer 5min. later te horen is na het aanzetten. beeld is er gelijk maar geen geluid.
Ik heb de voedingsprint al warm gestookt maar zonder resultaat.
Waar moet ik zoeken...

Groeten
Ben

Hall akkie2 maak het moederbord een warm waar het geluids ic zit vermoed slechte smd condensatoren

Hallo maxtv,
Ik heb dat gedaan e beter ook zonder resultaat. Wat ik wel heb geconstateerd dat er een lichte brom in de basis luidspreker komt, deze is weg als ik normaal geluid heb.

Dat zal vermoedelijk een zieke elco zijn. Met een bus koudspray en een fön wel te vinden. Mogelijk wordt de muting te laat vrij gegeven.

Groetjes Hans

Hoe het werkt is niet belangrijk, als het maar werkt!

Hallo,
Ik heb wat verder onderzoek gepleegd en ben tot de conclusie gekomen dat het A-PLOP signaal te lang hoog blijft. Zo gouw deze zakt komt het geluid wel op.

Wat kan de oorzaak zijn van het te lang hoog blijven (3,2V) van het A-PLOP signaal?

Groeten Ben.

Ik vermoed dat een condensator welke over sturing a-plop signaal niet OK is.

Hallo,
Ik heb de fout gevonden het was de Bas luidspreker deze heeft een dubbele spreekspoel waar er een van stuk was. Er kwam NL. 1,5volt op een luidspreker uitgang waardoor hij in beveiliging ging. Even een weerstand van 12Ohm over de uitgang en had gelijk geluid.

Dus iedereen die heeft meegedacht hartelijk dank hiervoor.

Groeten Ben