Hallo,

Om boven in huis TV-kijken via de kabel mogelijk te maken
loopt de kortste route vanaf het Casema aansluitkastje in de meterkast. Er gaat één kabel in en uit, verder zijn er geen aansluitpunten. Het kastje openen geeft zicht op een soort printplaat waar de inkomende en uitgaande kabel aan zijn gesoldeerd. Het leek me geen goed idee hier iets aan te veranderen. Maar hoe kan ik de uitgaande kabel een beetje professioneel splitten zodat ik die verder door kan trekken.

Groeten,
Con van Veen

Je kan met een splitter die tot 1200MHz gaaat met F connector aansluitingen de inkomende kabel (die op de print gaat) splitten en dan naar een nieuwe einddoos brengen. Een setje is te koop bij de Bouwmarkt.

:) Richard

Klinkt ingewikkeld, moet ik dus in de aansluitdoos van casema gaan solderen.

Nee gelukkig niet er wordt niet gesoldeerd die F-connectoren draai je op de coax en dat geeft een voortreffelijke verbinding tot 1200 MHz. De CAI kabel krijgt 1 F-connector, daarna maakje van de coax die je toch moet hebben om het naar de andere kamer te krijgen een kabeltje met 1 F-connector van ongeveer 30 cm en de anderekant gaat dan op de plaats waar je de CAI kabel hebt losgemaakt. Dan maak je aan de kabel die naar de nieuwe EINDdoos gaat ook 1 F-connector. Alles nog zonder soldeerbout :) Bij het setje zit een T-stuk met 1 ingang en 2 uitgangen. Ik denk dat dat voor zich spreekt nu :):):)

Een EINDdoos is wel belangrijk want je hebt ook RIJGdozen.
Een EINDdoos voor de CAI heeft een afsluitweerstand en een RIJGdoos niet.

Succes en veel kijkplezier.

:) GR Richard.

PS. Heb het zelf ook gedaan, werkt 100% uit de kunst.

EDIT ik zit jou bericht net nog ff te lezen. Zitten ze in het CAI kastje echt gesoldeerd. Dat is shit als je het niet aandurft, want dan heb je door de doos die er zit al zo veel verlies door de elektronica die daar in zit. Jammer. :(

[Bericht gewijzigd door Amateur19 op ]

Dat de kabel gesoldeerd is zal wel niet. Wat jij F-connector noemt zal wel op de doos zitten, maar omdat ik dit nog nooit gezien heb weet ik niet of die connector er af getrokken of gedraaid moet worden. Hij zit op een metalen doos die berijkbaar is wanneer je een plastic doos weghaald. Ik durf niet te veel kracht te zetten, dan mol ik het misschien. Die metalen doos hoor je dus niet open te maken (denk ik), waar je tegenaan kijkt is waarschijnlijk een filter.
Is het te simpel gedacht om de uitgaande kabel door te knippen en dan de uiteinden samen met de aftakking in een T-stuk vast te zetten? Zo'n T-stuk heb ik in de bouwmarkt niet gezien, alleen die dingen waar een plug op past.

Kijk FF op Google wat een F-connector is dan weet je waar het over gaat, een beetje kennis van zaken is wel nodig, zelfs voor een CAI kabel.

:) Richard

Ik weet het inmiddels via www.kabelbedrijf.nl
In een pdf-bestand van hun staat een plaatje van een F-connector.

Ik hoop dat het wat duidelijker is samen met wat ik voor je heb omschreven. :)

succes Richard

Het zal nu wel lukken, bedankt.