Sony versterker TA-AX410

Een vraag : Ik heb deze versterker al vanaf 1983 en doet het nog elke dag erg goed , maar zou ik met een nieuwe NAD C368 een beter geluid hebben of is dit geld verspilling ?
Ik heb Tannoy Revolution XT6F boxen.
Ik ben een muziek liefhebber en ga graag voor het beste geluid.
Ik ben geen technicus op dit gebied , dus graag een oordeel van een kenner.

Ha jan2,

Heb je al eens naar de akoestiek van je kamer gekeken :D elke keer als je een stap wil verbeteren moet je eigenlijk kijken of de ruimte niet de beperking oplegt.

Groet,
Henk.

Everything should be as simple as possible, but not simpler.

Hallo Electron920.

Toen ik een jaar geleden deze nieuwe geluidsboxen kocht , zijn ze hier geplaatst door de technicus van de speciaalzaak hier ter plaatse en hij beoordeelde het geluid goed.
Ik heb de versterker in de zaak getest en de Tannoy's klonken het beste van alle boxen en zou dat met een NAD C368 dan ook goed klinken ?

mel

Golden Member

Hoe je muziek ervaart is zuiver subjectief..
De een vind het prachtig, terwijl de ander het een hoop herrie vind..
Gewoon doen waar je blij mee bent.
En , geef niet te veel geld uit aan die onzin van zogenaamde "super" hifi winkels..
Als het goed is, en dit is geen verkooppraatje of zo, is een gewoon goede versterker klankonafhankelijk , dat wil zeggen , het maakt niet uit of die er wel of niet tussen zou zitten..hij versterkt natuurlijk wel, behalve als je moedwillig het signaal verziekt door aan de toonregeling te kloten.
Als je huidige versterker het goed doet, waarom dan een andere?

[Bericht gewijzigd door mel op 27 april 2019 14:15:03 (43%)]

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Ha jan2,

In de eerste plaats ik ben het met @mel helemaal eens.
Als je een nieuwe versterker wil aanschaffen kijk of je hifi speciallist de mogelijk heeft om de versterker bij je te plaatsen zodat je ervaring kan opdoen.
Ik denk dat jij in je ruimte het beste kunt beoordelen of er verbetering is waar te nemen.