Onbekend component

Beste forum leden,

Ik heb een Trumatic E 1800 gasverwarming voor op de boot uit ongeveer 1980. Deze komt na het opstarten steeds in storing. Er is steeds een ontbranding, maar na 8 seconden stopt deze ermee.

Nu wil ik een van de componenten doormeten, maar ik weet niet wat het is. Kunnen jullie mij zeggen wat het is en wat ie doet? Kun je hem testen? Het component zit in de warme lucht stroom richting de compartimenten. De NTC die er naast zit doet het prima.

Op het component heb ik de volgende gegevens nog kunnen achterhalen (kan een letter fout zijn):
Microtec
4358A
1840YZADU

Zie foto's.

Alvast bedankt.

Arco

Special Member

Is een temperatuurzekering. Meet door als 'ie nog heel is.
De foto is helaas zo wazig dat er niets op te lezen valt...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Bedankt Arco voor je reactie, lekker snel. Betekent dat dit component nog goed is.

Kan ik verder zoeken. Topic kan gesloten worden.

buckfast_beekeeper

Golden Member

In Ohm bereik zou je multimeter heel kort in de buurt van 0Ω moeten meten. Ongeveer hetzelfde als dat je de 2 meetsnoeren gewoon met elkaar doorverbind.

Als deze 1 maal te warm is geweest meet je oneindig. Ergens zal er op de behuizing een temperatuur vermeld zijn. Een hogere temperatuur mag je nooit gebruiken.

Dit soort 'zekeringen' zit ook vaak in koffiezetapparaten en frituur ketels als beveiliging voor een kapotte thermostaat.

edit: is je thermokoppel nog OK?

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.