meet apparatuur te koop troostwijk

https://www.troostwijkauctions.com/nl/bankruptcy-auction-of-mapper-lit…

Zit veel te veel leuk spul tussen om niet onder de aandacht te brengen.
Wel zelf de kosten in de gaten houden !!!

Lieve moderator(s)
Als dit hier op de verkeerde plek staat wil je het dan verplaatsen?

RAAF12

Golden Member

Dacht zelf dat dit wel kan. Het was droevig om te vernemen dat hij gestorven is. Ik zou de Prema meter van @guidob wel willen kopen. Mochten de nabestaanden dit lezen graag een email.

fatbeard

Honourable Member

@RAAF12: Dit is een faillissementsveiling...

@HD13: Zeker leuke dingen daar; heb net alle kavels bekeken en zit nu dus te dubben of ik me zal aanmelden...

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.

Maak je niet te blij. Zie hier wat er de vorige keer gebeurde:
https://www.circuitsonline.net/forum/view/142447/3#highlight=mapper

Uit onze communicatie:

  • Crazy prijzen in die veiling. Een Tenma voeding (is gewoon Korad) voor meer dan de nieuw prijs.
  • Een TEK TDS 2014B voor €950 ex opslag

Een hoop zaken gingen veel te duur weg, zelfs boven de nieuwprijs. En daarop komt nog een 17% veiligkosten. En over het geheel dan nog eens 21% btw.

Wie dat allemaal gekocht heeft?

klopt, heb er onlangs ook naar zitten kijken, duidelijk gebruikt gereedschap wat voor nieuwprijzen wegging nog ex veiling en btw erbovenop.

daanveilingen is al over de kop gegaan sinds de economie aantrok, en hun dus minder werk kregen..

waar rook was, werkt nu iets niet meer
RAAF12

Golden Member

Op 18 mei 2019 18:25:38 schreef fatbeard:
@RAAF12: Dit is een faillissementsveiling...

@HD13: Zeker leuke dingen daar; heb net alle kavels bekeken en zit nu dus te dubben of ik me zal aanmelden...

Ja ik haak even aan, dan hoef ik geen nieuw topic te openen. Ik kaap nix :-)

Arco

Special Member

Er zit soms wel interessant spul tussen. Zo'n 5 jaar terug was er een kavel van de dienst der domeinen met 2 pallets vol electronicaspul.
Met o.a. drie L3-3 buizentesters. Ging weg voor 220 euro. (ik zat er net naast... :( )

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
High met Henk

Special Member

Co heeft ooit eens geboden op 3 pallets bij domeinen. 1200 euro was serieus en hoogste bod.
https://www.circuitsonline.net/forum/view/45600#highlight=domeinen

Werd niet gegund toen!!

Dat gezeur heb je bij troostwijk niet. En sommige dingen gaan idd te duur weg..
Maar mijn mooie nieuwe dieselmotor had ik voor 705 euro incl btw en veilingkosten...
Maar in dezelfde veiling gingen cummins motoren weg die je alleen maar kon verschrotten voor meer geld.

Laatst ook nieuwe oven via troostwijk. 1/2 van winkelprijs. Nieuw showroom model met garantie.
Maar maand ervoor ging er eenzelfde die incl. Alle kosten paar 100 meer ging dan goedkopere internet retailer voor zelfde oven

M. A. W. Je moet geluk hebben.

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Dank voor de melding;
Heb een aantal biedingen gedaan, eens kijken hoe dat loopt.

trix

Golden Member

ik heb mijn twijfels bij die veilingen.
ik heb 3 maanden geleden geboden op 3x een functie generator van gelijke typen. alle 3 op autobod gezet met 50 euro als max. binnen 2 dagen stonden ze alle 3 op het maximum, en vervolgens gebeurt er 3 dagen helemaal niks, dat vond ik wel erg verdacht.
ik dacht dat ik ze alle 3 zou hebben (had er eigenlijk maar 1 nodig). gelukkig werd ik 2 minuten voor tijd overboden op 1 functie generator.
overigens die 50 euro word in totaal 70 euro.

een collega van mij had ook een voorval. hij had ergens op geboden, en zijn laatste bod was 100 euro, vervolgens word hij overboden met 110 euro (of zoiets). collega denkt van, laat maar gaan die 100 euro vond ik eigenlijk al te veel. bellen ze na 3 dagen, dat de verkoop naar die hoogste bieder niet door ging (die biedingen zijn toch bindend ?), of hij het object alsnog voor die 100 euro wil hebben.
je zou bijna denken dat ze zelf mee bieden.

eigenwijs = ook wijs

Natuurlijk bieden ze mee. Als verkoper moet je zelf in de veilingzaal gaan zitten en meebieden totdat je een schappelijke prijs krijgt. Met een beetje pech krijg je wel je ouwe zooi terug samen met de rekening van de veilingkosten.

High met Henk

Special Member

Met meerdere veilingen meegedaan.
Ook mijn pa bied regelmatig
Wat trix verteld heb ik bij troostwijk nog nooit eerder gehoord

Overigens bij bva of catawiki ook niet, maar daar scoor je minder makkelijk koopjes is mijn ervaring.
Bij bva had ik lengte 95 mm2 die alleen goedkoop was, omdat hij hier 2 straten verder lag.. Spaarde slechts de verzendkosten uit.

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

bij ebay was dat ook al jaren geleden zo, met een autobieder ging het vooral de laatste minuut erg hard over elkaar heen geboden worden. de truc is dat men niet meteen weer de ander gaat overbieden, langer wachten levert een minder hoge eindprijs op. echter moeten beide partijen ( of meerdere ) dat in de gaten hebben, en pas op t laatst erover heen gaan bieden. om met nog 2 dagen te gaan steeds over elkaar te gaan bieden heeft geen zin..

waar rook was, werkt nu iets niet meer
dijkmane

Golden Member

ze hebben bij deze veiling weer wat nieuws
"verplichte additionele kosten"

ik wil dit item dus wel hebben voor 150 euro, maar in werkelijkheid betaal je bijna 100 euro "meer"

"Voor sommige kavels zijn er verplichte additionele kosten gerekend in verband met het verhuizen van de kavels van Delft naar Tilburg"

[Bericht gewijzigd door dijkmane op dinsdag 21 mei 2019 09:01:49 (27%)

In no Sense, Nonsense
Thevel

Golden Member

Kosten die een veiling rekent kan ik me wel voorstellen maar 21% BTW op een 2e hands product (waar ooit al BTW voor betaald is) vind ik wat ver gaan.. :(

Tidak Ada

Golden Member

Wat betekent BTW ook al weer? Juist, Belasting Toegevoegde Waarde!

Die veiling ziet de fiscus als 'toegevoegde waarde', er is immers arbeid verricht. Dus moet je die 21% betalen. Slimme jongens bij de belastingen....

Ik heb het in de begintijd van de BTW nog wel eens aan de stok gehad met een grossier, die de BTW over de verzendkosten op de factuur zette. Volgens mij had Tante Post dat al gedaan, dus BTW over BTW.... :(

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

BTW zit zo:
De zakelijke verkoper moet alles optellen ex btw.
Ook de verzendkosten!

Over het geheel moet hij dan nog 21% btw heffen.

[Bericht gewijzigd door Hoeben op dinsdag 21 mei 2019 20:59:41 (27%)

dijkmane

Golden Member

een Rigol DSA815 ging voor 1000 euro ( incl veilingkosten ) van de hand.
een Fluke 8845A voor bijna 500 euro
een Tek TDS2014 voor 610 euro
een Delta ES030-5 voor 230 euro

nou, ik heb t al gezien, niet voor mijn budget.

In no Sense, Nonsense
maartenbakker

Golden Member

Op 21 mei 2019 20:37:49 schreef Hoeben:
BTW zit zo:
De zakelijke verkoper moet alles optellen ex btw.
Ook de verzendkosten!

Over het geheel moet hij dan nog 21% btw heffen.

Dat klopt alleen als hij over de verzendkosten zelf al BTW afdraagt aan de verzender. Als dat niet het geval is, briefpost of basispakket, dan hoeft hij daar geen BTW over in rekening te brengen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 22 mei 2019 11:58:48 schreef maartenbakker:
[...]Dat klopt alleen als hij over de verzendkosten zelf al BTW afdraagt aan de verzender. Als dat niet het geval is, briefpost of basispakket, dan hoeft hij daar geen BTW over in rekening te brengen.

Waar mogelijk werk je als bedrijf altijd ex. btw. Dus hier inderdaad ook. Alleen de eindgebruikers (de meesten hier) moeten de volledige btw betalen, wij bedrijven alleen over de winst.

Op de factuur/rekening/bon zet je alleen helemaal onderaan er btw op.

Het probleem is dat je niet altijd de btw inzichtelijk hebt. Je pakt bijvoorbeeld even een postzegel uit de la en dan heb je niet een factuur daarvan. Of je verstuurt via Fedex/UPS/TNT etc en dan krijg je soms alleen maar een schatting van de kosten. Dus dan moet je toch al wat gokken.

Ik heb het destijds nog nagevraagd bij de belastingdienst, die raadden aan alles erop te zetten (alhoewel ook daar foute adviezen gegeven kunnen worden).

En afgelopen is de veiling. En ja, ik heb spullen gekocht. Maar helemaal geen meetapparatuur, die ging me te duur weg.

Hewlett

Honourable Member

Hmm Agilent 3458A voor 2200e "ex alles" is niet zo duur hoor :-)

HamRadio PA2HK // Keep Calm and Carry On.

Op 22 mei 2019 14:00:35 schreef Hewlett:
Hmm Agilent 3458A voor 2200e "ex alles" is niet zo duur hoor :-)

dat is 2200 + 17% + 25 + 21% = 3144 euro.

Voor de eindgebruiker normaal, voor de handelaar die het op moet halen, reclame moet maken, moet versturen is het krapjes. 20% winst lijkt redelijk te zijn maar is dat niet: Er is geen garantie, het apparaat kan kapot zijn. Dat risico moet je in de prijs meenemen en dan is het gewoonweg niet interessant meer. Verder lijkt die apparatuur veel waard te zijn, maar al die ebay-prijzen, daar krijg je hem niet voor verkocht.

maartenbakker

Golden Member

Op 22 mei 2019 13:53:37 schreef Hoeben:
[...]

Waar mogelijk werk je als bedrijf altijd ex. btw. Dus hier inderdaad ook. Alleen de eindgebruikers (de meesten hier) moeten de volledige btw betalen, wij bedrijven alleen over de winst.

Op de factuur/rekening/bon zet je alleen helemaal onderaan er btw op.

Het probleem is dat je niet altijd de btw inzichtelijk hebt. Je pakt bijvoorbeeld even een postzegel uit de la en dan heb je niet een factuur daarvan. Of je verstuurt via Fedex/UPS/TNT etc en dan krijg je soms alleen maar een schatting van de kosten. Dus dan moet je toch al wat gokken.

Ik heb het destijds nog nagevraagd bij de belastingdienst, die raadden aan alles erop te zetten (alhoewel ook daar foute adviezen gegeven kunnen worden).

Sowieso als je gokt, is er iets van toegevoegde waarde dus dan is het logisch dat je er BTW over rekent. Bovendien denk ik dat Fedex/UPS/TNT ook gewoon BTW rekenen want dat zullen geen basisdiensten zijn, dus gaat die BTW-loze redenatie in die gevallen al niet op. Strikt genomen denk ik dat je met BTW-loze portokosten net zoiets doet als met de margeregeling. Dan zou je dus BTW over de geschatte kosten minus de werkelijke kosten moeten doen. Inderdaad teveel moeite voor die paar cent. Van mijn standaardformulieren is alleen de boekenfactuur voorzien van een regel voor verzenden na-BTW-berekening.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 22 mei 2019 14:00:35 schreef Hewlett:
Hmm Agilent 3458A voor 2200e "ex alles" is niet zo duur hoor :-)

Ruim 3100 euro na kosten en BTW en geen garantie, lijkt mij geen koopje. Een machometer zonder de garantie dat hij binnen de specificaties valt is niet bepaald een nuttig instrument. Dus wie niet de beschikking heeft over de juiste verificatie processen is daar ook nog geld aan kwijt. Rest nog de vraag wie er nu eigenlijk 'echt' een machometer nodig heeft...

Ik vind de geboden bedragen op de meeste meetinstrumenten best wel aan de hoge kant, snap eigenlijk niet zo goed wie dat soort bedragen nog wil neerleggen in deze tijd. Handelaren hebben kennelijk kanalen waar zij dit soort apparatuur tegen dit soort prijzen kunnen afzetten.

[Bericht gewijzigd door Blackfin op woensdag 22 mei 2019 16:23:09 (18%)

This is the world we know best, the world of madness