Diagnose Epson EH-TW6100 videoprojector

Ik probeer een Epson EH-TW6100 te repareren. Serienummer SL6F320741L. Hij hangt normaal op zijn kop aan het plafond en gaf (naar horen zeggen) eerder temperatuurproblemen en wil nu af en toe niet opstarten, knippert dan met de overtemp led en geeft nog altijd temperatuurproblemen.
Het filter is vervangen door een keurig schoon nieuw.

Op internet vond ik: https://factory-reset.com/wiki/Epson_Service_Menu
De eerste methode werkte, dus daar in gekeken en het volgende gezien:

Voordat ik zo slim was in het service menu te kijken heb ik er ook in gekeken; Hij is schoon vanbinnen, alle fans zijn los en draaien rustig als hij wil werken. Het lijkt alsof hij vaker opstart als hij rechtop staat.
Ik meet met de multimeter 40-50 Hz op de pinnen waarvan ik vermoed dat ze de fan tacho zijn en ongeveer 12k op alle NTC's bij kamertemperatuur.

Nu zou FN "Fan "iNtake" kunnen betekenen, en fans zijn zo te koop: https://nl.eetgroup.com/search?query=Epson%20TW6100

Ik wil dat gokje wel wagen, maar er zitten volgens mij twee fans aan de intake..
Mogelijk iemand hier ervaring mee, of toegang tot dit stukje service informatie ? :)

Terugmelding;

De bestelde fan bleek die tussen de voeding en de lampvoeding in. Stilhouden gaf dezelfde fout, en vervangen leek te helpen, maar de pret was van korte duur. Weer een FN-fout, die dus blijkbaar voor meerdere of alle fans tezamen gebruikt wordt.

Gelukkig was de fout deze keer altijd aanwezig, meten van de tacho signalen wees er op dat één van de intake fans voor de LCD's op de halve snelheid liep.
Deze omgewisselt met de andere om een elektronisch probleem uit te sluiten en daarna uitgebouwd (elektronica er uit, bypass weghalen, optische module er uit en dan de luchtkast openen) en de fan zelf uit elkaar gehaald door het lock ringetje aan de achterkant te verwijderen.
Het is een SF84M12-51AP.
Hij draaide wel (12V rood/zwart, 10k naar PWM in), maar moeizaam en trok dan met 50 mA ook veel te weinig stroom.

Omdat ze niet mooi glommen de drie dikke soldeer-pin verbindingen van de wikkelingen even aangetikt met de bout, blijkbaar was dat alles wat het nodig had want daarna deed hij het weer :)

Het apparaat weer in elkaar gezet en het lijkt nu goed te gaan. Mogelijk zijn de soldeerverbindingen van de lakdraadjes naar de print een zwak punt van ventilatoren ?