Marantz PM80 Alleen geluid via source direct

Hallo CO-ers,

Ik heb hier een Marantz PM80 staan die alleen geluid geeft als de source direct ingeschakeld is.
Ik verwacht ergens een probleem met het Pre-Amp circuit of de voeding hiervan.
Iemand hier die weet of het een bekend probleem is?

ik denk een boel losse solderingen, en anders het toonregel circuit stuk. wrs missende voeding, of er is een vuile potmeter in de bass, treble of balance..

Welke is het, de PM80 of de PM80 MK2 ?

De PM80 met z'n STK plak vindt ik de moeite niet waard, de MK2 heeft losse transistoren.

Ros die schakelaar eens 300 keer in, dan werkt hij weer. PM80 is niet zo gek degelijk. Hebbumzellufook.

Op 15 oktober 2019 21:05:07 schreef Roland van LeusdenDe PM80 met z'n STK plak vindt ik de moeite niet waard, de MK2 heeft losse transistoren.

Of je hebt een MKI Special Edition, is echt een luxe bak en ik zie niet in waarom de STK voortrap module niet interessant is. Het is best een gewilde versterker, dus sowieso repareren.

Waarschijnlijk omdat die STK-plak erg moeilijk te krijgen is. De PM84 is daar ook berucht om. Vaak stuk en moeilijk nieuw te krijgen. Kun je 'm wel krijgen, is het maar de vraag of het geen nepper is.

Het is best een gewilde versterker, dus sowieso repareren.

Dat is dan ook de enige reden. Die STK plakken zijn moeilijk te krijgen, en zoals @weardguy al zegt wordt er via Ebay / Ali enz veel nep verkocht.

PM80 is niet zo gek degelijk

No need to say more.

Ros die schakelaar eens 300 keer in

Kan ook de TC9135P zijn in het analog switch blok

[Bericht gewijzigd door Roland van Leusden op (15%)]

Gaat mij niet om de degelijkheid, maar geen energie steken in een best gewilde versterker lijkt me zonde.

Als je zuinig op de STK bent laat je hem reviseren en zet je hem nooit op klasse A.

Even meten met een signaaltje op de ingang en je weet in no time waar het mankement zit

Op 16 oktober 2019 18:23:42 schreef M-i-c-h-e-l:
Even meten met een signaaltje op de ingang en je weet in no time waar het mankement zit

Moet je liefst nog wel een scope of een signal tracertje hebben, om te zien of te horen waar het signaal stopt.
Het signaaltje kun je wel met een weerstandje en een condensator van bijv 0,1uF ertussen (c scheiding) injecteren in de eindtrap en dan terugwerken naar de voor versterker, dan kun je wellicht horen waar het stopt

Op 16 oktober 2019 18:45:10 schreef buzzy:
[...]Moet je liefst nog wel een scope of een signal tracertje hebben, om te zien of te horen waar het signaal stopt.
Het signaaltje kun je wel met een weerstandje en een condensator van bijv 0,1uF ertussen (dc scheiding) injecteren in de eindtrap en dan terugwerken naar de voor versterker, dan kun je wellicht horen waar het stopt

Zou beginnen met het controleren van alle voedingsspanningen, dat kan met een simpele multimeter.