Ik heb een siemens logo 0B06 en scherm TD.
Ik heb software en een usb kabel voor in de logo.
Helaas communuceerd hij niet, dus kan ik mijn logo niet programmeren via de software.
Dan maar invoeren op de logo zelf.
Ik kan wel via (PAR) text invoeren maar het lukt me niet om de parameters van de daaropvolgende timer in het blok te zetten.
Met de handleiding van de logo kom ik er helaas niet uit.
Hoe kan ik die parameters invoeren in een textblok?
Toeternietoe
Dubbelgeïsoleerd
Daar waar een schakeling rookt, vloeit de meeste stroom (1e hoofdwet van Toeternietoe)
Zover ik weet gaat dat niet op de LOGO zelf.
Dat moet echt met een PC LOGOSoft comfort (MINIMAAL versie 6) (niet de DEMO) en een kabeltje.
Heb je al geprobeert om met je PC kontakt te krijgen met de LOGO?
Voor de 0BA6 moet dit een eitje zijn.
CTRL + D. kies linksboven wel een kabel, en geen Ethernet.
LOGO moet wel onder spanning staan
Nog een Tip:
In LogoSoft moet je wel een 0BA6 geselecteerd hebben, dat kun je rechts onderaan in het PC scherm zien en doen. Weet je je FS versie niet, kies dan standaard.
[Bericht gewijzigd door Toeternietoe op (20%)]
60204
Western civilization? That would be a good idea! (HR '89-'12)
Als het niet lukt om via LOGO soft te verbinden met je logo moet je eens checken of je configuratie correct is ingesteld. Als ik me niet vergis zit dit op Tab 'opties' -> interfaces.
En zoals @Toeternietie al opmerkte, dit is een functie die enkel via de software kan worden gebruikt.
[Bericht gewijzigd door 60204 op (22%)]
Helaas.
Heb al reeds bij hardware verschillende type geprobeerd.
Connect through LOGO cable geselecteerd.
zowel op de PC als op mijn laptop geen resultaat.
Logo soft 8.0 (geen demo)
Toeternietoe
Dubbelgeïsoleerd
Daar waar een schakeling rookt, vloeit de meeste stroom (1e hoofdwet van Toeternietoe)
voor het gebruik van de USB programmeerkabel moet ook een driver voor deze verbinding geinstalleerd worden.
Dat gaat bij de installatie van LOGOSoft automatisch, er wordt om gevraagd.
Ook (kostenloos) te vinden op de website van Siemens.
Ik prik de usb kabel er in en ik zie in hardware conf. dat er (USB 2.0 serial) verschijnt.
Deze heeft geen drivers.
Maar de drivers zijn al met de logo soft geinstalleerd.