Hallo allemaal ik heb hier een vsx-1122 waar macacc led van knippert.

Als ik hem reset gaat hij aan en voor de 2de klik valt hij uit.

Wat heb ik inmiddels al gedaan alle eindtorren der uitgesoldeerd en allemaal getest geen kortsluiting of verkeerde waardes.

Ik heb ook alle spannings regelaars getest ook allemaal goed iemand toevalig een service manuel of een idee wat er aan kan mankeren

vriendelijke groeten martin

Het schema van de VSK-1122 K staat hier https://elektrotanya.com/pioneer_vsx-1127-k_vsx-60_vsx-1122-k_vsx-1027…
De mcacc LED wordt in de service manual genoemd en de mogelijke oorzaken waarom die LED knippert.

Op die site duurt het even voordat de download link verschijnt, ná de tekst ...processing....

Ik heb de ir assy door gemeten op 1 smd spannings regelaar krijg ik geen voltage of weerstand gaat om de q533 helaas kan ik niet vinden wat nr is

Q533 is een 2SC3052, staat in de manual. Hoeft niet kapot te zijn, aansturing kan ontbreken.

correctie op de q533 staat op 1 pootje dus nr 1 12 volt de 3de pootje zou 6 volt moeten geven maar doet hij helaas niet es kijken waar ik hem kan bestellen

Ik weet niet wat voor fout je krijgt, maar het lijkt er mij op dat die Q533 er voor zorgt dat jij die fout te zien krijgt. Geen oorzaak, maar gevolg dus.

Ja dacht ik ook maar rare is hij gaat aan en voor de 2 klik valt hij in storing.

Ik heb de eintrappen allemaal doorgemeten de drivers daar voor ook dat is het niet.

Weet oplaatst niet meer waar ik moet zoeken hahah

Op 20 november 2019 22:51:12 schreef gamepc2017:

Weet oplaatst niet meer waar ik moet zoeken hahah

"hahah" daar hebben we hier smileys voor :) haha.
Zoals je bent begonnen gaat het richting kapotrepareren :(

Begin altijd met alle voedingsspanningen te controleren!
En in dit geval meet het DC op alle LS versterkeruitgangen.
Of meet eens DC op deze plek (gele label)
Daar komt alle eventuele DC op de LS uitgangen van de eindversterkers samen.
Staat daar een bepaalde DC spanning, dan komen de LS relais niet op.

Op 20 november 2019 22:51:12 schreef gamepc2017:
Ja dacht ik ook maar rare is hij gaat aan en voor de 2 klik valt hij in storing.

Begin eens met het troubleshooting diagram op p24.

heb de det4 gemeten daar komt 0.15 mini volt op te staan voor dat hij uit valt en op de det3 komt o.12 mini volt te staan voordat hij uit valt

[Bericht gewijzigd door gamepc2017 op (29%)]

Wat ik wel ben vergeten er bij te zeggen hij geeft geen error op display valt gewoon uit

Start het display als de amp wordt aangezet?

Ja klopt gaat gewoon aan en voor de 2 klik van de eindtrappen kan ik hem gewoon bedienen maar 2de klik komt niet en valt gewoon in mcacc zonder fout melding
Dan geef ik hem reset gaat hij wel aan weer en valt dan weer uit