Goedemorgen,
Mijn Geneva Sound XL audio systeem schakelt niet meer in helaas. Ik heb contact gehad met de fabrikant en zij geven aan te beginnen met het testen/vervangen van het inschakelrelais. Volgens mij is dat deze (zie foto's). Nu ben ik technisch maar circuits zijn een beetje nieuw voor mij
Kan ik dit relais ook overbruggen (en hoe
) om te testen of dit het probleem is? Of heeft iemand misschien een tip om de relais te vervangen voor iets wat eenvoudig in Nederland verkrijgbaar is?
Bedankt!
Veel simpeler dan dat gaat het niet worden, een relais met een spoel en een contact.
De dunne pennen / draadjes is de spoel, de dikke pennen het contact.
Als je dat wilt overbruggen dan kun je een draad in de dikke connector pennen prikken.
Maar let daar mee op! Wat schakelt dit relais? Als dit het speaker relais is dan kan het best dat er iets anders een probleem heeft en dat dit relais terecht niet aangestuurd wordt.
Hi, bedankt voor je duidelijke antwoord, dit relais schakelt de spanning op het apparaat aan/uit (wordt aangestuurd door de schakelaar)
hmm haha de aardlek van de meterkast is eruit gesprongen....zal wel iets anders aan de hand zijn dan