Miele KM 6383 Inductieplaat- 2 zones defect?

Hallo allemaal,

We hebben een Miele KM 6383 met 5 kookzones, momenteel werken de linker 2 kookzones niet en geeft de foutcode FE 35, een aantal mensen schrijven over defecte condensatoren, maar deze zijn niet lek of opgeblazen.

Is er iemand die hier vaker van gehoord heeft, of ervaring mee heeft?

Grt

FE 35 betekent onderspanning op die zone, mogelijk dat de 230V mist op die kookzone.Kijk eens in meterkast of meet kookgroep na. of intern is zekering defect , maar dan is er meer defect.

Zekeringen in de meterkast zijn allemaal in orde

stekker kan ook verbrand zijn, of de aansluitklemmen onder het fornuis.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

De stekker kan je helaas niet open maken, en de aansluitklemmen onder het fornuis zien er ook allemaal goed uit ‘helaas’

Lek of opgeblazen?
Die staan alleen wat bol aan de bovenkant.

@S.Oldeerbout, ja dat bedoel ik :)

Maar dat is bij mij niet het geval.

Kun je een aantal duidelijke foto's plaatsen van de printplaten in de kookplaat?

heb die foutmelding een tijdje terug ook gehad bij een miele plaat, bleek men de stekker maar half ingestoken te hebben en die was gaan verbranden. zowel wcd als stekker konden vervangen worden..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

en klemmenstrook onderkant en wcd zelf?

waar rook was, werkt nu iets niet meer

je kunt de perilex ontzien door er een gewoon snoer met stekker aan te zetten, fasen doorlussen met die brugjes. als de pitten het dan wel doen is de perilex aansluiting de reden.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Ik heb de plaat inmiddels al op 2 verschillende perilex dozen (2 verschillende locaties, thuis/werk) getest en op het werk blijft hij ook FE 35 knipperen.

Op de plek waar je een zekering in kunt drukken zit een printbaan die nu als zekering werkt zijn deze beide nog heel?

Ja die lijken nog heel te zijn, heeft alleen nooit een zekering ingezeten.

Let wel dat Perilex stopcontacten niet altijd hetzelfde bedraad zijn!! Soms als 2x 230V of als krachtstroom!! Dus dat zegt niets.. Meet of je op alle bruin/ zwarte daden TOV blauwe 230V heeft staan en tussen de bruin/zwarte onderling 380V heeft staan. Als dat OK is, heb je een euvel op de corresonderende print dat hulpvoeding defect is....

Ja de plaat heeft jaren gewoon gewerkt, de foutcode kwam uit het niets...

krijg je die code ook als je 1 van de 2 groepen voor het fornuis uitzet? dat zou wel moeten.

kan dan toch de hulpvoeding zijn, igbt's dood van 1 kanaal geeft een andere storing..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Dat zou ik moeten proberen...
Dus gewoon 1 groep uitschakelen in de meterkast?

Meet eerst eens binnenkomende spanning na... Zonder dat beginnen we niets!!!