geen juiste voltage op mijn chip

ik heb een denon avr-x1200w waar geen audio uit komt en geen beeld. niet uit hdmi of FM ook is die niet te vinden via internet of bluethooth. nu heb ik ge constanteerd dat ik 3,3 volt mis op de analog devices chip (ADV7628). op alle pinnen die de 3,3 volt moeten krijgen toen kwam ik er achter dat ik van chip EN5339 geen 3,3 volt krijg maar 0,672 volt. er komt overaal wel de nodige 5 volt binnen. maar aleen niet op pin 17 (pok). nu zittn er 6 van die zelfde chips op waar ik op die pin wel 5 volt meet. nu zit er bij ze alemaal een 100k ohm resistor tussen die alemaal die 5 volt door laat maar bij de ene niet. daar komt het wel binnen de 5 volt maar niet uit (ik meet 0,007v).ik heb die vervangen de risistor maar hielp niet. nu is de vraag of iemand een idee heeft wat er fout is. is de chip stuk of zit het toch ergens anders. en kan ik eventueel ook die uitkomend 5 volt bij een andere chip brugen naar de chip. of is die 100k ohm kapot er staat 104 op. verder is dit een beginende hobbie van mij. dus als ik iets fout doe hoor ik het graag. en bied ik mijn excuses aan als ik iets verkeerd noem of zo iets. en eventuele speling fouten. hier onder staat nog een link van de pagina met het schema van de chips alle ander chips geven wel de goede output.

https://www.manualslib.com/manual/1484201/Denon-Avr-X1200w.html?page=1…

Niet dat het je probleem oplost hoor, maar wat punten en komma's op de juiste plaats maakt je verhaal wel een stuk leesbaarder.

Arco

Special Member

Bij 1 lange regel van 1100+ karakters haak ik in ieder geval af... ;)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Op 18 december 2019 20:55:06 schreef buzzy:
Niet dat het je probleem oplost hoor, maar wat punten en komma's op de juiste plaats maakt je verhaal wel een stuk leesbaarder.

heb ik mijn excuses al voor aan geboden ook sorry dat ik dyslexie heb maar ik plak er wel wat punten in

Pin 17 (POK) van IC EN5339 is een uitgang die 5 Volt wordt wanneer de uitgangsspanning binnen 92% is van de ingestelde waarde (set value).
Deze is bij jou laag dus minder dan 92%. Dat klopt ook omdat je geen 3,3 Volt op de uitgang hebt.
De weerstand van 100K lijkt mij dus goed te zijn.

Heb je al eens 2 IC's van EN5339 gewisseld? Wanneer het IC stuk is zal het probleem zich ook verplaatsen.