Kortsluiting pa mixer met ingebouwde versterker

Hallo ik heb een jamaha Mx 2200 gekregen en heb deze volledig opengedaan en terug in elkaar gestoken om te kuisen. Nu ik hem start is er kortsluiting vlak na de voeding denk ik. Heb dan eens verbinding gemaakt met een stukje metaal waardoor er andere zekeringetjes zijn gesprongen. Kan er mij iemand verder helpen aub

beste sluiting als je de emitter weerstanden doormidden hebt geblazen. wrs ook eindtrap van dat kanaal eruit..

Oke eerst sprong de weerstand in buisje. Erna 2 witte doormidden. Maar die weerstand staat pal achter de voeding. Scheelt het dan aan de voeding? Kan je wat meer uitleg geven over hoe ik dit kan oplossen? Grtz

Even een beetje uitleg:

Er is zeer waarschijnlijk veel meer stuk dan een zekering en de voeding. De kans is groot dat de hele versterker van èèn kanaal is doorgebrand. En dan zul je dus o.a. de grote transistoren de drivers daarvan enz moeten vervangen door het juiste type. En als klap op de vuurpeil waarschijnlijk de biasinstellingen opnieuw moeten instellen.

Heb je een schema?

Helemaal eens met @ex-fietser, behalve dat hij wellicht een vuurpijl bedoelt ;)

Die voeding knalt er niet zomaar uit, dat gebeurt enkel als er iets ernstig mis is verderop. En dan is een eindtrap - of meerdere - de meest voordehandliggende kandidaat. Geen eenvoudige klus, zelfs maar om een diagnose te stellen.

En de meest waarschijnlijke diagnose - " eindtrap opgeblazen" - wordt nog niet simpel om te herstellen. Alweer ga ik mee met @ex-fietser: heb je het schema? Zoniet lijkt me dit een heel stevige uitdaging.

NB ook niet zo duidelijk wat er bedoeld wordt met "weerstand in buisje"..? Toch niet een glaszekering? Zoja, dan is dit wel heel heel erg hoog gegrepen, men zou toch echt tenminste de basisbegrippen moeten kennen.

[Bericht gewijzigd door big_fat_mama op (17%)]

Op 4 februari 2020 18:47:47 schreef BoerMaan:
Nu ik hem start is er kortsluiting vlak na de voeding denk ik. Heb dan eens verbinding gemaakt met een stukje metaal waardoor er andere zekeringetjes zijn gesprongen.

Ik zou hier graag opheldering over krijgen. Betekent dit 'zekering sprong, wou ik niet, dus heb ik er maar een willekeurig metaaldraadje voor in de plaats gemonteerd'?

Zo ja, gefeliciteerd, je hebt het probleem nog veel erger gemaakt.

Als het antwoord 'nee' is, vrees ik dat het desondanks wat hoog gegrepen is...