50K stereo potmeter met switch

Hallo,

Afgelopen weekend heb ik mijn volumeregelaar van de Logitech Z533 opengemaakt, omdat er een krakend geluid zit in de volumeregelaar. De potmeter is naar alle waarschijnlijkheid stuk en wil ik vervangen (ook omdat contact spray niet geschikt blijkt te zijn voor potmeters |:( )

Nu ben ik al paar avonden aan het zoeken, zonder resultaat, naar de volgende potmeter:

• 50K potmeter
  • 270° draaibaar
  • stereo variant (6 pinnen)
  • inclusief ingebouwde schakelaar
  • 6mm shaft

Verder staat er op de potmeter 'A503'.

Iemand die weet waar ik exact deze potmeter kan vinden of met welke term ik misschien deze potmeter kan vinden?

RAAF12

Golden Member

Hier staat een 2x47k log met switch http://www.dadaelectronics.eu/CatalogueRetrieve.aspx?Product...ectType=27 De aansluitingen zitten wel op een andere plaats en weet niet of die mechanisch in de versterker past. Deze pot is speciaal gefabriceerd voor de Quad33 pre-amp.

Bedankt Raaf12,

Deze neem ik mee als alternatief. Het liefste heb ik dezelfde als op de foto. Dus als iemand nog een adresje of linkje heeft. Ik houd mij aanbevolen!

Zoeken (Google afbeeldingen) op vertical potentiometer 2 gangs (of dual of double of 2x) A503 of A50k geeft velen.

RES
RAAF12

Golden Member

log stereo pots met switch zijn dun gezaaid.

Op 7 maart 2020 00:46:35 schreef RAAF12:
log stereo pots met switch zijn dun gezaaid.

Ik heb het door inderdaad. Lastig te vinden