Trackstrart

Hallo
Ik heb 1 draaitafel met de mogelijkheid om te starten en te stoppen
Op mijn mengpaneel kan ik de track starten dmv 1 knop in te drukken heb ik ook bij mijn dubbele cd speler daar heb ik het zo gedaan, op de print plaat op de play/pauze knop een 2 adrige kabel gesoldeerd op een 6.3 jack plug en zo het mengpaneel in.
Nou wou ik het ook doen bij de mengtafel maar als ik nou op de knop druk vn het mengpaneel dan speelt hij hem wel af maar pauze kan niet meer.. de knop op de mengtafel die werkt dan ook niet.. wie weet 1 oplossing

het gaat trouwens om het volgende
draaitafel omnitronic bd-1390
mixer dx2000 usb

ik heb trouwens 1 filmpje erover gevonden alleen daar sluit hij hem aan met èèn 6.3 jack plug aan de achterkant vd draaitafel. alleen die van mij heeft dat niet die heeft 2x tulp

https://www.youtube.com/watch?v=gcLRSb5LuJc&t=120s

Ge moet uw drukknop in serie zetten met de microswitch op de draaitafel, anders werkt het niet, want ik vermoed dat je de drukknop parallel hebt geplaatst.

Als de arm nu de microswitch heeft gedrukt dan speelt de drukknop geen rol meer en dat daarom moet de drukknop in serie staan.

Edit: pas op als je met 230V werkt want ik weet niet wat er op die microswitch staat.

[Bericht gewijzigd door MGP op zondag 15 maart 2020 09:30:03 (14%)

LDmicro user.

de microswitch die is voor aan en uit van de mengtafel die staat er los van

Had dat verkeerd begrepen dan.

Dit gebruikt hij in die video:

https://www.conrad.com/p/tru-components-switching-sequence-converter-3…

Dat is een latch of aan/af telkens je de drukknop drukt.

LDmicro user.

klopt. had ik ook al naar gekeken maar ik heb aan de achterkant van mijn draaitafel geen 6.3 aansluiting zitten, alleen tulp

Wat wil je dat ik zeg? boor er dan een gaatje in en monteer een extra plug.

Meer kan ik er niet over zeggen met de weinige info.

LDmicro user.

Onhandig dat de knoppen niet zweven. Is er mogelijk nog een andere gnd verbinding, bijvoorbeeld via de USB poort op de draaitafel ?
Hoewel dat het gedrag niet zou verklaren, maar allicht is er nog een probleem of zit er een onzorgvuldigheid in de beschrijving ?