Beste collega's,
Met mijn HP331A Distortion Analyzer heb ik het probleem dat de schaal van de analoge meter is afpeld en omgekruld zeg maar (vermoed van papier over de originele schaal geplak?). Ik durf hem niet meer te gebruiken uit schrik het metertje te vernielen. Zeker weet ik dat natuurlijk niet maar ik vermoed dat de naald ook niet zo heel ver verwijdert van de schaalplaat zal draaien, dus m.a.w. ik vrees dat de wijzernaald zou kunnen vastlopen.
Of iemand zo'n ding op de plank heeft staan is wellicht weinig waarschijnlijk al weet je natuurlijk nooit maar dan nog, wil hij/zij het kwijt? Misschien uit een defect apparaat? De kans dat ik bij HP (heeft iemand de contactgegevens daarvoor?) aan een metertje geraak is wellicht, wegens "stock obsolete" nihil maar er aan geraken zal wellicht nog veel moeilijker zijn. Is het denkbaar het metertje te vervangen door een digitale led/lcd volt(?)meter? Wellicht een quasi onmogelijke opgave gelet op de 3-dubbele schaal (decibel, mv, volt)? Ik bezit wel een User & Service manual maar specifieke info omtrent de draaispoelmeter heb ik helaas niet kunnen vinden (onvolledig manual?) Hoe-dan-ook, kunt u helpen of kent u iemand die dat eventueel zou kunnen dan zou het fijn zijn als ik daarmee in contact zou kunnen komen. Alvast bedankt voor uw spontane medewerking.
De verf van het meter schaaltje laat los door ouderdom.
Metertje er uithalen en de schaal uitnemen. Schaaltje scannen en de foutjes op pixelniveau corrigeren met een tekenprogramma.
Daarna printen op een sticker en deze opplakken op de oude schaal.
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Ik vond deze scan:
Kun je printen op zelfklevend labelpapier: https://www.123inkt.nl/Epson-S041106-photo-quality-zelfklevend-inkjet-…
[Bericht gewijzigd door Arco op (86%)]
benleentje
Golden Member
IK weet dat ik een HP distorsion analyzer ergens heb liggen. IK heb geen idee welk model ik heb. Ik ga dat ding toch nooit meer gebruiken en wil daar best vanaf maar niet geheel gratis omdat voor zover ik weet het apparaat gewoon werkt. Ik heb wel even tijd nodig om dat ding te vinden als je interesse hebt wil ik wel gaan zoeken.
IK ga alvast even rondneuzen of ik hem snel kan vinden.
Op 10 april 2020 20:41:08 schreef Arco:
Ik vond deze scan:[bijlage]
Kun je printen op zelfklevend labelpapier: https://www.123inkt.nl/Epson-S041106-photo-quality-zelfklevend-inkjet-…
Heel erg bedankt voor deze geweldige tip. Super.
Op 10 april 2020 20:46:33 schreef benleentje:
IK weet dat ik een HP distorsion analyzer ergens heb liggen. IK heb geen idee welk model ik heb. Ik ga dat ding toch nooit meer gebruiken en wil daar best vanaf maar niet geheel gratis omdat voor zover ik weet het apparaat gewoon werkt. Ik heb wel even tijd nodig om dat ding te vinden als je interesse hebt wil ik wel gaan zoeken.IK ga alvast even rondneuzen of ik hem snel kan vinden.
@ Benleentje, dat zou helemaal super zijn. Ik blijf uitkijken naar je bericht hieromtrent. Alvast bedankt dat je de moeite wil doen en een fijn Paasweekend gewenst. Grt, Jacques