smd diode rk 07 wie weet wat van diode het is
en weet de waarde

Als het een SMA behuizing is: SMAJ60A van GS...

Zo weer een mooie tiny switcher die onploft is ...

Maar dat lijkt niet de oorzaak van die afgefakkelde relais. Daar is wat heel erg niet goed gegaan.

naast het relais zie je nog twee pootje waar denk ik een vdr heeft gestaan
relais was helle behuizing van gesmolten

als de vdr die daar zat is ontploft, en je hebt krachtstroom voeding in huis, dan check de voeding van die machine maar eens, veel kans dat deze meer als 240V op zn mieter heeft gehad. de vdr en dat tny ic zeggen dat dit meer als de standaard tny/lnk dood was..

als het bliksem was, mieter die print maar weg en bestel een nieuwe, geef het op aan de verzekering.

[Bericht gewijzigd door testman op (17%)]

van de vdr is niks meer over
ik heb het gemeten en er is een diode kapot rk07 maar zeg mijn niks
ik wil de print gewoon weer opbouwen kijken wat die doet
de vdr en tny die heb ik nog wel liggen hier

wat bedoeld je met krachtstroom of ik dat in huis heb

Het lijkt inderdaad op een fikse overspanning/bliksem...
Zulke schade krijg je niet van een paar voltjes teveel. Kans is groot dat veel meer op de print kapot is...

Dat 8-pins IC lijkt ook te zijn ontploft... (of eigenlijk 7-pins)... ;)

[Bericht gewijzigd door Mark77 op (25%)]

De varistor heeft zo te zien nog geprobeerd de boel te beschermen en heeft zich (ook) opgeofferd. (schijnbaar geen zekering op de print)

Ik heb ook een paar van die printen liggen en op sommige zit een RK18 smd diode op en op andere RK 07...ook kapot, samen met TNY ( soms ontploft en soms niet ).
Wie weet wat voor diodes zijn het …?

Zoals reeds gezegd, kan een SMAJ60A zijn (is het een SMA behuizing?)

Direct rechts van de ontplofte switcher zit ook een RK07. Daarvan is het fabrikant logo zichtbaar: Vishay.

Met de package die ik inschat (SMC, want de diode daarboven is smaller en lijkt daarmee een SMA te zijn), kom uit op de RS3K, maar zonder de precieze maat van de diode op de foto blijft het (ook voor mij) gokken...
(Die 07 is een jaar een maand code)

Strict gesproken is het logo van General Semiconductor, maar dat zit tegenwoordig ook bij Vishay... ;)

Diode is 4,2 mm breed ( pootje tot pootje) en 3,5 mm diep. Zie foto ( op de foto RK 18 maar het kan ook een RK 07 zijn)

Die maten horen bij package type SMB (DO-214AA).
In dat geval betreft het een RS2K. :)

[Bericht gewijzigd door MNM(tm) op (49%)]