Speakers aansluiten

Hallo,

Ik heb een kleine vraag.
Nu heb ik deze twee oude speakers gevonden en wou ik deze aansluiten op mijn mobiel.
Nu krijg ik uit de ene speaker wel geluid maar uit de andere niet. Ook omdat die speaker maar 1 uitgang heeft en ik niet precies weet wat voor kabel hierin moet.

Het is een Syntony MS-420S alleen is hier geen site van en heb ik ook geen gebruiksaanwijzing.

Hulp is van harte welkom alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Wieger

Het zijn actieve PC-luidsprekers.

De onderste speaker heeft een ingebouwde stereo-versterker. De bovenste speaker moet je via "Speaker in" aansluiten op de speaker-uitgang van de onderste.

Bedankt voor je antwoord!

Maar met welke kabel moet de speaker in met de andere speaker worden verbonden?
En in welke uitgang van de onderste speaker met versterker?

Zo te zien staat dat er toch op? Ik kan het niet lezen op de foto. Maar zelf kun je dat toch wel lezen?

De speaker met de sticker "SPEAKER IN" moet verbonden worden met de uitgang van de andere speaker, dus met die van de de versterker. Daar heb je zo te zien wel een snoertje voor. Kan de speaker die het niet doet - je hebt niet aangegeven welke precies - niet toevallig defect zijn?

Shiptronic

Overleden

Speaker out --> speaker in = tulp (cinch)

input = meestal headphone jack

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Het is op de foto niet goed te zien, maar het zouden tulp- of cinch connectoren kunnen zijn. Anders zou ik op 3.5mm "koptelefoon"-connectoren gokken (maar dan mono omdat links en rechts apart zitten). Met een beetje googlen moet je daar toch uit kunnen komen.

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein

Met een headphonejack kabel de speakers verbinden geeft geen resultaat. Zou dit dan betekenen dat de andere speaker defect is?

Dan moet ik even zoeken of ik nog een tulp kabel heb liggen.

Er zijn wel 2 outputs.
De ene is een ADJ output
De andere een S.P. output
Vandaar de vraag in welk van de 2 de kabel moet.

Alvast bedankt weer!

SP output = speaker output
adj = output waarvan het nivo aangepast kan worden door de volume knop (denk ik).

Kies maar. Je kunt ook beide even proberen.

Heb je geen multimeter? Dan kun je de 2e speaker gewoon even meten.

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein
Shiptronic

Overleden

Ok de 2e foto is beter, blijkt dus allemaal 3,5 jack te zijn

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Ja die 3,5 headphone jack passen zegmaar wel maar laat de 2e speaker niet werken zegmaar. Of moet er een andere uitgang in de andere speaker waar SPEAKER IN staat?

er moet een mono jack 3,5 stekker in voor die ene speaker, waar SP output bijstaat.

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Shiptronic

Overleden

Het lijk wel of je een special nodig hebt, speaker out van de versterker box lijkt wel jack out , maar de losse speaker in lijkt wel tulp ? kan je een betere foto posten van de de speaker in aansluitting?

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

is een mono jack naar tulpkabel met 0,75mm2 eraan. niks abnormaals bij jaren 90 pc speakers..

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Shiptronic

Overleden

Dat word een ritje kringloop :)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
benleentje

Golden Member

Je moet wel op allebei de ingangen een signaal hebben anders hoor je ook maar 1 speaker.

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.
Shiptronic

Overleden

links en rechts dus gescheiden, en geen 2x een stereo ingang! Als er nu geluid uit 1 speaker komt even wisselen van ingang.

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Op 20 mei 2020 19:34:42 schreef Shiptronic:
Het lijk wel of je een special nodig hebt, speaker out van de versterker box lijkt wel jack out , maar de losse speaker in lijkt wel tulp ? kan je een betere foto posten van de de speaker in aansluitting?

Denk ik ook.
Ik heb één of twee setjes (computerspeakers) die inderdaad een tulp-ingang op de tweede speaker hebben. Volgens mij zit die kabel alleen vast aan de eerste speaker (met ingebouwde stereo versterker).