Beste,
TV is plots op een horizontale streep van ongeveer 1cm dikte komen te staan.Waarschijnlijk verticale deflection maar kan de slechte component niet localiseren. Kan iemand mij aan een schema helpen van dit type TV of een repair tip geven welke componenten moeten vervangen worden.
Ervaring met solderbout is aanwezig.
Ik dank jullie van harte.
een elco rond de verticaalafbuiging is lui geworden, vervang deze en controleer het veritcaal afbuigings IC.
Voor een schema moet je even verder kijken dan je neus lang is achterop de TV staat een chassisnummer, dat moeten we minstens hebben om je te kunnen helpen.
Houdt er rekening mee dat sommige nieuwere Philips TV's niet alles van het net gescheiden hebben (L6.2 bijv.) en er dus op onverwachte plaatsen onverwachte spanningen kunnen staan.
Ook is de 'klassieke' 30 kV hoogspanning voor de naversnelling in de Tv aanwezig.
Heb je ervaring met TV-reparatie of reparatie in het algemeen ? zo nee, dan mss. liever de vakman overlaten.
Op 29 oktober 2004 10:39:32 schreef DC2PCC:
die had (d8 ik) een discreet opgebouwde verticaaleindtrap.
100% 
Is straight forward, standaard, alleen ontzettend veel SMD, losse kontakten bij lijntrafo en je SMD's vliegen om je oren. Net als bij de Anubbis A chassis. GRRRRR
Richard
Wow, deze reactie had ik niet verwacht. Bedankt jongens.
Electronica1, kan je mij het deel van de verticale afbuiging doorsturen??
groetjes en dank je.
Kan er moeilijk een stukkie uitknippen. Ik zal proberen het document naar je toe te sturen. Maar is wel 11MB.
:):):):):)
GR Richard.
PS. Haal je mailadres daar weg ander loopt je meel doos vol met spam.