Excuseer mij als deze vraag al eens eerder gesteld is en ik mogelijk niet goed en lang genoeg door de zoek-hits heb geworsteld maar mijn vraag is vrij simpel: zou het mogelijk zijn om een melding te krijgen als je reactie in een topic is gequote? Nu kan ik op de CO website rechtsboven op mijn naam klikken en zien of er berichten waarin ik gepost heb rood zijn dus nieuwe reacties bevatten maar misschien is het dus ook mogelijk om hier een gelijksoortige melding te maken voor berichten waarin je bent gequote.

Onder aan een topic, naast de "beantwoorden" knop zit email notificatie. Die zoek jij. Edit oeps te snel. Misschien zoek je toch wat anders.

Edit2: groter toetsenbord.... Wat jij dus zou willen is niet zomaar het volgen van het topic, maar alleen een mailtje als iemand je quote. Dat is ook technisch een beetje tricky om betrouwbaar te doen.
De "quote" in een posting is gewoon een stukje geformatteerde text. Dus ik kan jou quoten...

Op 6 november 2020 19:49:30 schreef T-sec:Excuseer mij als deze vraag al eens eerder gesteld is

zonder de quote knop te gebruiken. En iemand kan op de quote knop drukken en vervolgens toch besluiten jou toch niet te quoten en alles wat de quote knop voor hem in het text-windowtje gezet heeft weghalen. (hieronder gedaan, zie je niets meer van, want... helemaal weggehaald).

[Bericht gewijzigd door rew op (72%)]

Ja je komt dan bijna op een 'mention' uit. Op sommige platformen heb je dat. Misschien kan je de email notificatie gebruiken en dan zelf nog een filter in je email programma gebruiken.

Het forum van Tweakers heeft deze quote notificatie optie wel. Je ziet op de homepage van het forumdeel een belletje met hierbij een 1, 2, etc. voor het aantal quotes op jouw gebruikersnaam, of wanneer jouw gebruikersnaam @xxxx in een reactie is geschreven.
Meest waarschijnlijk is dit een forum website van een ander niveau en een andere makelij. Als leek roep ik maar wat.

PHPBB kent die functie en volgens mij werkt hij daar redelijk betrouwbaar - het is dus algoritmetechnisch haalbaar. Het is misschien leuk voor ooit maar voor mij niet essentieel, ik gebruik sowieso geen mailnotificaties, dus zou alleen het kleurtje of het tekentje voor het topic gebruiken om het te zien.

Qua features om uit PHPBB over te nemen, zou ik een jump naar het laatste ongelezen bericht, nuttiger vinden.