Module Whirlpool vriezer vastgelopen?

Goedenavond,

Ik heb een vriezer van Whirlpool met het typenummer UW6F2YWBIF of CV253W, zie ook de meegestuurde foto.

Deze vriezer is nog maar 2,5 jaar oud, maar het is net alsof de 'computer' module is vastgelopen. Zodra ik de vriezer aanzet komt er -18 in beeld en flitst de binnenverlichting even en verder gebeurt er niets. De compressor wordt niet aangestuurd, de nofrost niet, binnenverlichting blijft uit, hij reageert niet op knoppen, etc.

Als ik de vriezer opstart terwijl de temperatuursensoren niet zijn aangesloten dan geeft hij 2 minuten na het opstarten een foutmelding, welke correspondeert met de temperatuursensors (3x knipperende 'F').

Ik heb wat metingen aan de module gedaan, en alle voedingsspanningen lijken aanwezig.

Heeft iemand misschien een schema van deze module zodat ik het een en ander door kan meten? Weet iemand wat er aan de hand is? Vastgelopen software misschien? De print heeft nummer W10401686 rev.A R2412

Alvast bedankt voor de reacties,
Groeten Hendrik.

is dit zo'n kast met een BLDC compressor erin? dan heb je lol, elektronica of compressor geeft ellende..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Er zijn wat procedures. Zo uit het hoofd.
1. steek stekker in (of laat eerst even stekker uit)
2. de 2 buitenste toetsen L:aan/uit R: eco night??
3. druk in L, R, L, R, L, R
4. zelftest is nu aan
5. exit: stekker uit of R toets 6 sec in

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Zo dit is wel de grap van de eeuw. Nadat de vriezer even in zelftestmode is geweest lijkt alles weer te werken.

Betekent dit dat het vastlopen van de software geregeld terug kan komen, en dat de vriezer zijn temperatuur niet vasthoudt?

Hartelijk dank voor beide reacties!
Groeten Hendrik

Laat ons zeggen dat het niet meer is wat het geweest is. Deze types hebben veel problemen, helaas.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
maartenbakker

Golden Member

Het is zo aan het serienummer dat met 99 begint en het land van herkomst dat op Turkije begint en eindigt, een ingekocht model. Was dat een zakencontact van Indesit van voor de fusie?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Het is in ieder geval geen Whirlpool sticker. Het is een van na de vinger in de pap met brokken sticker.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Ik vermoed dat iemand met knopjes gespeeld heeft en kast in Demo mode heeft gezet. Dan werkt kast verder OK alleen zonder koeling!