Heel goed dat je dit laat weten TinusTech!
Ik heb meteen gedoneerd.
Jos doet heel goed werk wat ontzettend veel tijd kost.

Hi,

Vanochtend heb ik ook een donatie gedaan voor de scanner, Jos nogmaals dank voor je inzet.

Groet,
Bram

Ik vroeg me al af of er iets van een GoFundme pagina was, bedankt TinusTech, donatie gedaan. Dankzij Jos heb ik van diverse oudere bouwsels weer de gegevens kunnen terug vinden, ik waardeer je werk zeer Jos !

En ik ben net te laat dus

De Epson Workforce ES-580W is vandaag aangekomen en onmiddellijk in gebruik genomen. Geweldig!

Nogmaals dank aan alle sponsoren!

En meteen "Databus" er doorheen als ik het goed zie :-)

'Databus' gescand en geïndexeerd
Van het Kluwer tijdschrift 'Databus' heb ik 52 nummers gevonden of zélf gescand. Zij zijn allemaal geïndexeerd en staan op Google Drive en op Archive.org.

Voor inhouden en download-links:
https://verstraten-elektronica.blogspot.com/p/databus.html

@Bram, Daar had je er toch al een aantal van mij ook van gescanned? Zitten die er ook bij?
Waren dat uiteindelijk maar 52 tijdschriften?

Op zaterdag 20 december 2025 21:44:17 schreef henri62:
@Bram, Daar had je er toch al een aantal van mij ook van gescanned? Zitten die er ook bij?
Waren dat uiteindelijk maar 52 tijdschriften?

Heel eerlijk gezegd weet ik niet (meer) of ik ze ooit gedeeld heb.
Ze staan hier in de subdirectory : Tijdschriften
https://drive.google.com/drive/folders/1XG4Q-VhkJlXnQc1vxSKRft97LKU3lg…

Op zaterdag 20 december 2025 21:22:56 schreef Jeever:
'Databus' gescand en geïndexeerd
Van het Kluwer tijdschrift 'Databus' heb ik 52 nummers gevonden of zélf gescand. Zij zijn allemaal geïndexeerd en staan op Google Drive en op Archive.org.

[bijlage]

Voor inhouden en download-links:
https://verstraten-elektronica.blogspot.com/p/databus.html

@Jos, allereerst bedankt voor de scans. Vraagje/tip : Heb jij in de scan software de "Auto straighten" optie aangezet ? (lijkt van niet nl).

Op maandag 22 december 2025 11:13:40 schreef bprosman:
Heb jij in de scan software de "Auto straighten" optie aangezet ? (lijkt van niet nl).

Alleen de nummers waar in Google Drive de datum 15 december bij staat zijn door mij gescand. Die zijn recht gescand. De overige heb ik vorig jaar van iemand als PDF gekregen, ik weet niet meer van wie. Daar zijn sommige pagina's inderdaad scheef ingescand.

Jos, ik heb hier nog een zware papiersnijder staan, kan ik jou daar blij mee maken?

IDEAL 2036

Op maandag 22 december 2025 14:03:56 schreef joopv:
Jos, ik heb hier nog een zware papiersnijder staan, kan ik jou daar blij mee maken?

Nee, dank je, ik heb er eentje. Maar bovendien is mijn ervaring dat voor het lossnijden van de pagina's uit een gebonden tijdschrift niets beter werkt dan een metalen snijlat en een scherp stanleymes.

Op maandag 22 december 2025 14:03:56 schreef joopv:
[bijlage]Jos, ik heb hier nog een zware papiersnijder staan, kan ik jou daar blij mee maken?

IDEAL 2036

Komt me bekend voor :+

Een paar jaar geleden toen ik met die Philips (en andere) databoeken, zelfs de IC-Master begon heb ik deze aangeschaft, doet 300-400 pagina's tegelijk (beetje afhankelijk van de papierdikte).
Die 300-400 pagina's doet hij zonder "uit te lopen".
Kreng weegt wel 18kg.

Overigens, die van Joopv heb ik een paar jaar geleden geleend om er een stel Elektuurs mee te snijden, dat ging prima.

[Bericht gewijzigd door bprosman op (18%)]

Als je veel snijwerk hebt. De meeste printwinkels hebben een papiersnijmachine klaarstaan. Daar zijn enorm krachtige machines die moeiteloos een pak van 1000 vel prima vlak doorsnijden. Je mag ze vanwege het gevaar niet zelf bedienen. Je kunt je spul daarheen brengen. Kost niet veel en het gebeurt snel en netjes.