Beste collega's
Na vele tv's met defecte led strips gerepareerd te hebben,
loop ik bij deze wel tegen een probleem aan.
Na het vervangen van de led strips, wat bij deze een uitzonderlijke klus is wegens de module's die op tussen de flex en display flink zit vastgeplakt op het frame van het display.
Werkt hij maar heb ik een negatief beeld, alles nog eens grondig nagelopen maar merk geen andere fout op.
Is het mogelijk dat ik per ongeluk de polarisatie filters er op een verkeerde manier terug heb ingezet??
Of toch ergens iets beschadigd heb?
Weet er iemand raad?
MVG
controleer bandkabels tussen paneel en connectie print op kleine scheutjes. Maar je kan uiteraard ook even je polarisatie folies controleren, maar zo'n effect??
Smd, ik weet dat je ook al vele jaren actief bent. Waarschijnlijk gelijk mij ook proffesoineel actief in wit- en bruingoed. Ik heb interesse om prive te praten en ervaring uit te wisselen. Als je dat ook wil mag je mij prive benaderen.
Mvg
Was hier ook bezig met het vervangen van de ledstrips in een 32PFS6402, geloof het of niet daarna ook negatief beeld, bleek dat 1 van de flatcables tussen ticon en panel iets was beschadigd tijdens demontage. Heb de kabel nog kunnen fixen, waarna weer perfect beeld.
Op woensdag 24 maart 2021 21:03:25 schreef smd:
Is OK Chris, mail me maar. Maar al wat resultaat geboekt met je hoodpijn dossier??
Tv aan de kant gezet, om er ooit nog eens aan te beginnen, waarschijnlijk zoals BC547A vermeld zal wel een flex beschadigd zijn.