Hallo,

Ik heb een dodge ram 1500 uit 2010.
de radio (ik denk een sirius) is kapot en die heb ik vervangen voor een kenwood 2 din. er werkt al heel veel, maar er komt geen geluid uit en de achteruitrijcamera werkt niet.
In de auto zit een alpine sound system.
Ik vermoed dat de versterker niet wordt aangestuurd (voeding) en dat ook de camera niet wordt aangestuurd (voeding)
Ik heb een standaard harnas met een canbus systeem geplaatst en die werkt: de R wordt gedetecteerd en de dimstand verlichting ook.
Ik heb op een ander forum de informatie gevonden in de bijlage.
Ik kan alleen C2 aansluiten op de nieuwe radio.

weet iemand hoe ik de camera en de versterker aan krijg?

groet, Peter

Word document is niet erg handig, beter pdf nemen:

Ik denk dat de specifieke info hier op dit forum tekort gaat schieten. Hoe is je Engels? Wat misschien 10 mensen in NL gedaan hebben, hebben makkelijk duizend mensen in de VS al gedaan...

Snelle zoektocht levert o.a. een link van Crutchfield op (geen antwoord op jouw vraag) waar ze het hebben over de 1 of 2 ohm standaard luidsprekers. Dat is een 'trucje' om meer vermogen uit simpele versterkerchips* te krijgen, maar gewone autoradio's zullen dat niet leuk vinden. Let daar op als sommige luidsprekers in je Alpine systeem niet een eigen versterker hebben (die info kon ik zo snel niet vinden).

* standaard wordt in de autowereld in een radio een gebrugde versterkerchip gebruikt. Dan kun je met 14V spanning van de dynamo, theoretisch 25Wrms per kanaal halen bij een 4 ohm luidspreker, zonder dat je dure schakelende voedingen hoeft toe te passen die de 14V omzetten in hogere spanningen (wat in losse autoversterkers vrijwel altijd gebeurt). Pak je nu een 2 ohm luidspreker, dan kun je al 50Wrms halen met dezelfde gebrugde versterkerchip en zelfs 100Wrms met een 1 ohm luidpsreker. Wel heb je een verzwaarde versie van die chip nodig omdat er natuurlijk flink hogere stromen gaan lopen.

Open deur: zitten er nog wel speakers in? Heeft het met de oude radio wel gewerkt?

Jazeker de radio was werkend maar is defect gegaan. het probleem zit hem in het aanschakelen van de versterker en camera.

Grote kans dat het aanschakelen van de versterker, door de oude radio, via CAN ging.