P2000T - iemand nog een basic interpreter module?

Hallo,

Ik heb op marktplaats een p2000t gekocht. Dit was de eerste computer waar ik mee in aanraking kwam. 

Helaas zat er geen Basic interpreter module bij en dan kan je er eigenlijk niets mee. 

Heeft iemand er misschien nog eentje liggen voor mij?

Groet,

Renske

Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Ik zou moeten kijken op zolder, ik heb 2 P2000T's misschien dat ik er eentje over heb.

Vul even je woonplaats in, in je profiel. Dat is handiger als iemand wil weten waar je ongeveer woont als je spulletjes zoekt.

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.

Dank beiden!

Ik heb de woonplaats ingevuld en gereageerd op de advertentie. Wellicht gaat het lukken.

elmowww

Golden Member

Ik heb er denk ik ook een, maar die wil ik graag houden. Eventueel is het misschien wel mogelijk om een dump te maken (misschien)?

PA0EJE - www.eje-electronics.nl - e.jongerius[aapje]eje-electronics.nl - EJE Electronics - Elektronica/firmware ontwikkeling

Volgens mij zijn die dumps ergens op het internet te vinden. Evenals de print layouts.
Misschien zelfs een 3D ontwerp van de behuizing.

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
bprosman

Golden Member

Op 23 april 2021 22:02:38 schreef henri62:
Volgens mij zijn die dumps ergens op het internet te vinden. Evenals de print layouts.
Misschien zelfs een 3D ontwerp van de behuizing.

https://www.retrocomputing.nl/p2000-basic-cartridge/

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Helaas, zelf maken kan ik niet. Mocht iemand er nog een hebben liggen die alleen stof vangt, dan neem ik hem graag over. (tegen vergoeding)

bprosman

Golden Member

Ik zal vanavond even kijken wat ik eventueel "dubbel" heb.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Helaas, ik heb zelf ook niks dubbel. Wel ook zo'n 8-in-1 module maar geen idee wat erin zit.
Voor de 2-de P2000T die ik nog heb, en defect is, heb ik dus ook geen basic module.

Dus je zult effe naar de tip van Arco moeten kijken.

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
bprosman

Golden Member

Heb weliswaar meer P2000's dan BASIC cartridges maar heb ook 2 BASIC cartridges en allerlei "losse meuk" om er nog ooit een te maken.
@Ten9, je email adres staat niet openbaar.

[Bericht gewijzigd door bprosman op zondag 25 april 2021 14:28:39 (18%)

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Dank allemaal voor de reakties en het meedenken.

Ik ben inmiddels voorzien van een Basic cartridge.

Sorry voor het bumpen,
Maar wellicht nuttig omdat ik het hier nog niet genoemd zie: er is inmiddels een mooie multi-cartridge voor een fijne prijs beschikbaar, eentje met 17 preset ROMs en een iets duurdere die je zelf kunt flashen vanaf een computer met USB poort.
Je hebt dan Basic, Tekstverwerker, Familiegeheugen, BIS, diagnose, Assembler, Forth, Zemon en meer in één cartridge.

https://philips-p2000t.nl/cartridges/multicartridge
De maker verkoopt ze ook via Marktplaats (zoek op P2000). Ik heb zelf beide gekocht en in gebruik.

bprosman

Golden Member

Op 30 september 2023 15:25:59 schreef blanka:
Sorry voor het bumpen,
Maar wellicht nuttig omdat ik het hier nog niet genoemd zie: er is inmiddels een mooie multi-cartridge voor een fijne prijs beschikbaar, eentje met 17 preset ROMs en een iets duurdere die je zelf kunt flashen vanaf een computer met USB poort.
Je hebt dan Basic, Tekstverwerker, Familiegeheugen, BIS, diagnose, Assembler, Forth, Zemon en meer in één cartridge.

https://philips-p2000t.nl/cartridges/multicartridge
De maker verkoopt ze ook via Marktplaats (zoek op P2000). Ik heb zelf beide gekocht en in gebruik.

En staat op Github. Kan ik stoppen met mijn eigen versie :)

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

En staat op Github. Kan ik stoppen met mijn eigen versie :)

Was je al ver? Heb je nog ROMs die er niet op zitten en die niet op Github staan?
https://github.com/p2000t/software/tree/master/cartridges
Voor het bedrag naar mijn idee niet eens de moeite om vanaf Github te zelf bouwen.

In dit topic staan oa de modules die ik nog heb: Philips P2000T kenner gezocht
-edit- ergens op pagina 3.
Dus als iemand zich geroepen voelt om uit te zoeken wat NIET op github staat kunnen we die wel eens ooit "rippen" en erbij plaatsen.
Voorlopig heb ik geen tijd om iets van die eproms te copieren.

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.