Op 23 juli 2023 14:51:14 schreef rudig76:
Alle (of in ieder geval veel) pakketjes die goed gaan lees je niet zoveel over….
Of iets als DHL Express porto 30 Engelse ponden, daarna bij DHL Express in NL een en al gemiep maakt ook weinig indruk. Porto van bijna 35 euro, dat is meer dan de meeste pakketjes waar het hier over gaat.
Nu is die porto het probleem niet, wel dat de verzender, welke nu dus niet meer in de EU zit, hoe het met de huidige regels zit geen idee, géén informatie kon krijgen over het pakket. De UK DHL express kan of wil blijkbaar niet op het vaste land verder.
Toen ik nog veel op internet bestelde (deze zaak is een uitzondering, enige leverancier en koop ik al jaren). Mocht ik dan nu via het internet bestellen dan eigenlijk enkel bij webshops welke ook een fysieke winkel hebben.
Heel soms een uitzondering (ik ben ook weer geen dief uit eigen portomonnee), maar dat laat ik anderen bestellen. Doosjesschuivers ook geen probleem, zolang dat doosje vanuit NL verschoven wordt.
Net bedenk ik me.. de ebay tijd, je weet wel.. toen geluk nog heel gewoon was, hadden veel mensen toen problemen? Qua posthoeveelheden is het niet te vergelijken, maar kwam je er niet uit met de verkoper, je ging naar paypal met je verhaal en het werd doorgaans goed opgelost.
Mijn laatste ervaringen met aliexpress (maar dat is inmiddels al een aantal jaren geleden) waren dat er steeds sneller de kant van de verkoper gekozen werd. Hoe bewijs ik dat iets waarvoor niet getekend hoefde te worden maar wel op afgleverd staat niet ontvangen is, een foto van een lege deurmat?
Dingen als fake of defect is al sinds jaar en dag. Een iirc VCA die vaak kapot was, nu ja.. het werkte.
Wat ik erg jammer vind.. Thai zetten itt Chinezen dat het replica/niet origineel is. Het onderdeel wordt al vele jaren niet meer gemaakt, heel soms kom je er ergens een tegen met de juiste code, heeel soms. Onderdeel oldtimer motorvoertuig overigens. Bedoel.. het is niet meer (en al helemaal niet via de fabrikant) te krijgen, er wordt juíst vermeldt dat het een replica is (wat iemand die echt een origineel onderdeel zou willen zou zien). Ze komen mondjesmaat weer tevoorschijn, degene die je nodig hebt uiteraard voor de hoogste prijs. Ik kocht ze ooit voor 1 dollar/s zou nu minstens 10 dollar/s zijn.
Op Aliexpress openen er na een melding gewoon nog even 10 extra shops die uiteraard het origineel verkopen.
Nu ja.. Thailand, dus al snel te raden welk merk.
Ik vraag me af of ze zoiets van Aliexpress af krijgen.
Grootste gemis aan online bestellen is dat ik nu enkel nog kut post krijg.