Chinese shops .. en hun rariteiten Deel 3

Dit topic is gesloten

sinds de corona zijn bezorgers nogal gemakkelijk geworden in het zelf aftekenen en ergens neergooien, doorgaans ook niks zeggen en weer weg. ook lijkt men niet meer het verschil tussen een zakelijk adres en huisadres te kennen. ofwel men probeert op zaterdag of in de avond post op een zakelijk adres af te geven. voorheen wisten die transporteurs dat en werd gewacht tot de eerstvolgende werkdag. nu bestel je maar op het werkadres, want op het woonadres rijden ze steevast gewoon langs en kun je toch naar het pickup point komen, maar zo kun je alsnog ernaartoe want die ene keer proberen te bezorgen op zaterdag op een zakelijk adres laat het pakket alsnog op het pickup point belanden |:(

nu gaan dingen ook bij transporteurs niet goed intern, pas een bezorger die iets kwam retour halen, maar die zending was al een week eerder retour gegaan. hij mopperde, dat is al de 5e vandaag :P

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Volgens DHL is het pakket terug bij de verzender China Ali.

https://imagizer.imageshack.com/v2/800x600q70/922/JWusPM.jpg

Zou het?

Het pakket is natuurlijk niet terug in China maar waarschijnlijk ergens in Schiedam. Als Ali het niet terug stort kan ik nog naar paypal hopelijk, maargoed dit pakket is voorgoed weg.

Nu heb ik een nieuwe bestelling geplaatst via de 12 daags leveren optie en krijg ik bericht van postNL dat ze morgen komen kijken of ik er ben.

Ik ben er morgen niet want ik ben aan het werk.

Om te zorgen dat het op het postNL punt komt kan ik dat aangeven maar wel moet ik dat doen via IDin, heb dat maar ingesteld om weer een terugstuuractie te voorkomen.

Dit soort opties zijn dus alleen normaal met 10-12 daagse bestellingen.

Grappig is wel dat ik een andere bestelling ook via Ali had lopen en dit is na 10 dagen keurig in de brievenbus gegooid _/-\o_

Op 5 juli 2023 22:16:41 schreef nijhuisr:
Volgens DHL is het pakket terug bij de verzender China Ali.

Aliexpress gaat er dan van uit dat jij DOM bent geweest bij de aflevering. Niet thuis, dan ook niet thuis bij de tweede poging en daarna meer dan 2 weken bij het postkantoor laten liggen. Dat PostNL en DHLparcel die service niet meer leveren is niet tot ze doorgedrongen.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Arco

Special Member

Vertalingen blijven amusant...
'PET film' (voor isolatie) wordt vertaald in 'Huisdier film'... ;)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Hier ook weer prijs!!!

Pakje niet aangekomen.
Verkeerd adres en 100% zeker dat het goed is ingegeven tijdens mijn bestelling.
Claim ingediend maar geweigerd door Ali.
Contacteer koerier bedrijf zeggen ze.
Gisteren mail gestuurd naar: suidecolis@colisprive.com maar die komt terug na 5u.

Iemand nog tips aub?

Ali weigert betaling omdat er staat dat jij het niet hebt opgehaald toen het op een postkantoor lag.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Op 22 juli 2023 16:37:12 schreef rew:
Ali weigert betaling omdat er staat dat jij het niet hebt opgehaald toen het op een postkantoor lag.

Nog nooit moeten ophalen.
Trouwens probeer maar in contact te komen met koeriersbedrijf waar Ali mee samenwerkt. Lees de reviews eens op FB ;-)

China is niet de enige met problemen. Ik heb een pakketje naar Amsterdam gestuurd via GLS. Het is al sinds 7 juli onderweg. GLS neemt geen telefoon op, beantwoordt geen e-mail, chauffeurs sturen een mail dat ze aan de deur waren, maar er lag geen briefje, een chauffeur komt uiteindelijk aan de deur, maar dan ligt het pakket niet in de auto.

Het ligt dus echt niet alleen aan China maar ook aan de Nederlandse pakketdiensten.

Jinny

Golden Member

Op 22 juli 2023 18:16:29 schreef Hoeben:
China is niet de enige met problemen. Ik heb een pakketje naar Amsterdam gestuurd via GLS. Het is al sinds 7 juli onderweg. GLS neemt geen telefoon op, beantwoordt geen e-mail, chauffeurs sturen een mail dat ze aan de deur waren, maar er lag geen briefje, een chauffeur komt uiteindelijk aan de deur, maar dan ligt het pakket niet in de auto.

Het ligt dus echt niet alleen aan China maar ook aan de Nederlandse pakketdiensten.

Zeg maar voornamelijk aan de Nederlandse pakketdiensten.
Met onderbetaalde nep ZZP'rs.

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen
maartenbakker

Golden Member

Op 22 juli 2023 18:16:29 schreef Hoeben:
China is niet de enige met problemen. Ik heb een pakketje naar Amsterdam gestuurd via GLS. Het is al sinds 7 juli onderweg. GLS neemt geen telefoon op, beantwoordt geen e-mail, chauffeurs sturen een mail dat ze aan de deur waren, maar er lag geen briefje, een chauffeur komt uiteindelijk aan de deur, maar dan ligt het pakket niet in de auto.

Het ligt dus echt niet alleen aan China maar ook aan de Nederlandse pakketdiensten.

GLS is al jaren met stip de slechtste pakketdienst.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 22 juli 2023 23:48:26 schreef maartenbakker:
[...]
GLS is al jaren met stip de slechtste pakketdienst.

Dan moet er ergens toch een heel grote opslag staan met duizenden pakketten? Hoe krijgen ze het voor elkaar.

Arco

Special Member

Maand terug een pakje uit Duitsland via GLS...

Na aankomst in Nederland nog meer als een week voordat ik het kreeg. Ze hebben er totaal 16 emails over gestuurd.
Tijd/datum steeds verzet ('het is vandaag niet gelukt'), bericht 'u was niet thuis', enz...

Uiteindelijk op een dag om 10 uur 's avonds (!) belde de 'bezorger' aan, zei: 'pakje is zwaar' en liet het gewoon buiten voor de deur staan... :(
(dat het pakje zwaar is (het woog <10kg) boeit me weinig, dan had 'ie een ander beroep moeten kiezen... )

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Als ik dat allemaal zo lees dan is NL inderdaad wel heel slecht bedeeld. Toen ik nog in BE woonde liep het bijna altijd goed, soms eens een pakje bij de buurman afgeleverd, of zo, altijd vlotjes geregeld.

Nu ik in Portugal woon is het helemaal vlekkeloos, normaliter stuurt het plaatselijke postbedrijf twee mailtjes, eenmaal wanneer ze de melding binnenkrijgen, het tweede als de postbode het heeft ingeladen. Bij dat tweede weet ik dan dat het dezelfde dag nog komt, en als de planning het toelaat ga ik de postbode dan opwachten in zijn vaste cafeetje en betaal zijn wijntje (en het mijne, uiteraard).

Een keer is een China-zending per DHL gekomen en ook dat ging best vlot maar daar zal ik vermoedelijk een beetje geluk gehad hebben, want die levering vertoonde allemaal slechte indicatoren: naamloze bestelwagen (onderaannemer, dus, vermoedelijk) jonge snaak achter het stuur, gruwelijk haastig. Maar in orde was het.

Opvallend: zowel in BE als in PT heeft de postbode een soortement terminal bij, waarop men met een stift of met de vinger moet handtekenen voor ontvangst. En in beide landen is het erg gebruikelijk dat de postbode dat gauw effe zelf doet...

rudig76

Golden Member

Alle (of in ieder geval veel) pakketjes die goed gaan lees je niet zoveel over….

Iets heel anders :-) http://www.echteworst.nl
pa3gws

Golden Member

Ze kunnen er hier in Nederland ook wel wat van.
10 stuks Pioneer schakelaartjes besteld bij een bekende firma in Goes.
Dat komt binnen in een doos van 40X30X10cm was een beetje overkill. :-)

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

Een keer is een China-zending per DHL gekomen en ook dat ging best vlot maar daar zal ik vermoedelijk een beetje geluk gehad hebben, want die levering vertoonde allemaal slechte indicatoren: naamloze bestelwagen (onderaannemer, dus, vermoedelijk) jonge snaak achter het stuur, gruwelijk haastig.

Hongarije idem, DHL draagt het in Boedapest over aan een lokale vervoerder. Dit zijn Aliexpress zendingen die uit een magazijn in Polen komen.

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

Op 23 juli 2023 14:51:14 schreef rudig76:
Alle (of in ieder geval veel) pakketjes die goed gaan lees je niet zoveel over….

Of iets als DHL Express porto 30 Engelse ponden, daarna bij DHL Express in NL een en al gemiep maakt ook weinig indruk. Porto van bijna 35 euro, dat is meer dan de meeste pakketjes waar het hier over gaat.
Nu is die porto het probleem niet, wel dat de verzender, welke nu dus niet meer in de EU zit, hoe het met de huidige regels zit geen idee, géén informatie kon krijgen over het pakket. De UK DHL express kan of wil blijkbaar niet op het vaste land verder.

Toen ik nog veel op internet bestelde (deze zaak is een uitzondering, enige leverancier en koop ik al jaren). Mocht ik dan nu via het internet bestellen dan eigenlijk enkel bij webshops welke ook een fysieke winkel hebben.

Heel soms een uitzondering (ik ben ook weer geen dief uit eigen portomonnee), maar dat laat ik anderen bestellen. Doosjesschuivers ook geen probleem, zolang dat doosje vanuit NL verschoven wordt.

Net bedenk ik me.. de ebay tijd, je weet wel.. toen geluk nog heel gewoon was, hadden veel mensen toen problemen? Qua posthoeveelheden is het niet te vergelijken, maar kwam je er niet uit met de verkoper, je ging naar paypal met je verhaal en het werd doorgaans goed opgelost.
Mijn laatste ervaringen met aliexpress (maar dat is inmiddels al een aantal jaren geleden) waren dat er steeds sneller de kant van de verkoper gekozen werd. Hoe bewijs ik dat iets waarvoor niet getekend hoefde te worden maar wel op afgleverd staat niet ontvangen is, een foto van een lege deurmat?

Dingen als fake of defect is al sinds jaar en dag. Een iirc VCA die vaak kapot was, nu ja.. het werkte.

Wat ik erg jammer vind.. Thai zetten itt Chinezen dat het replica/niet origineel is. Het onderdeel wordt al vele jaren niet meer gemaakt, heel soms kom je er ergens een tegen met de juiste code, heeel soms. Onderdeel oldtimer motorvoertuig overigens. Bedoel.. het is niet meer (en al helemaal niet via de fabrikant) te krijgen, er wordt juíst vermeldt dat het een replica is (wat iemand die echt een origineel onderdeel zou willen zou zien). Ze komen mondjesmaat weer tevoorschijn, degene die je nodig hebt uiteraard voor de hoogste prijs. Ik kocht ze ooit voor 1 dollar/s zou nu minstens 10 dollar/s zijn.
Op Aliexpress openen er na een melding gewoon nog even 10 extra shops die uiteraard het origineel verkopen.
Nu ja.. Thailand, dus al snel te raden welk merk.
Ik vraag me af of ze zoiets van Aliexpress af krijgen.

Grootste gemis aan online bestellen is dat ik nu enkel nog kut post krijg.

revado

Honourable Member

Op 23 juli 2023 16:58:06 schreef pa3gws:
Ze kunnen er hier in Nederland ook wel wat van.
10 stuks Pioneer schakelaartjes besteld bij een bekende firma in Goes.
Dat komt binnen in een doos van 40X30X10cm was een beetje overkill. :-)

Daar zijn er meer goed in...
Het argument is dat een grote doos niet zo snel zoek raakt in de pakketpost ellende.

Ik maak hier FedEx uit voor rare chinees...

Pakje uit china. FedEx: komt vrijdag.

gisteren: Tracking: Pakketje is in frankrijk gesignaleerd. Ik: Mooi dan komt ie waarschijnlijk morgen (woensdag).

Vanochtend vijf voor half acht: FedEx: Update over de aflevering van je pakket: Hij komt woensdag.... over een week.

Ik tracking controleren: Jep in Ridderkerk, dan komt ie vandaag.

vanochtend 6 minuten voor tien: FedEx: Update over de aflevering van je pakket; hij komt vandaag.

Zucht.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Arco

Special Member

Bij PostNL vermelden ze tegenwoordig gelukkig de bezorgdatum erbij.

Vroeger kreeg je vaak een email 's nachts met ' pakketje wordt morgen bezorgd '.
(daarmee werd eigenlijk dezelfde dag bedoeld, de nacht wordt schijnbaar bij de vorige dag gerekend... :( )

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Geen China, wel bezorging en moet het even kwijt:
S23 besteld bij Amazon voor dochterlief, zou op tijd geleverd worden maar het was duidelijk dat dit niet ging lukken voor de vakantie (waar we een telefoon met goede camera wel kunnen gebruiken), dus nog eentje op tijd besteld bij Samsung maar ook die wees naar de verzender en de verzender naar Samsung (was dus ook te laat...).
Schoonmama had tijdens onze vakantie twee doosjes opgehaald bij de buren (blaadje op deur daar pakketjes af te leveren) en post op tafel gelegd.

We komen thuis: twee doosjes zijn telefoon en 'gratis' tablet (die pas NA de vakantie geleverd zou worden!!!). Oftewel: we missen een telefoon van 750€. Tussen de post een lege, opengescheurde enveloppe/doos van Amazon. Alles afgezocht maar geen telefoon te vinden. Tweede telefoon getest in deze enveloppe en die past NIET door de brievenbus.

Dus OF de bezorger heeft de doos met telefoon in de brievenbus geramd waar deze uit bleef steken en iemand heeft nu een gratis telefoon.
Of bezorgen heeft telefoon eruitgehaald en los door de bus geduwd (dat kan wel met een miniem beetje geweld) maar dan heb ik geen verklaring waarom ie nergens te vinden is.
Of...

Gechat met Amazon: boeken meteen het geld terug en geloven ons meteen.

Amazon schijnt vanalles fout te doen, werknemers moeten doorwerken tijdens storm (aantal doden), union-busting, etc. maar mijn ervaringen als klant zijn gewoon heel goed: nu meteen geld terug, vorige telefoon (andere dochter) gaf storing na net geen 2 jaar, externe verkoper reageert niet, ook gewoon volledige aankoopbedrag terug (na retour sturen telefoon uiteraard: er was wat mis met de batterij stekker, beetje drukken loste het probleem eventje op, maar ik moest verzegeling verbreken om hem nog verder open te schroeven, dus dat doe ikn iet (meer...) binnen de garantie termijn.) En ze hebben een week NA een aankoop ooit wat geld teruggeboekt omdat ze de harde schijven die ik had gekocht (en dus allang binnen had), goedkoper hadden ingekocht dan waar de verkoopprijs op gebaseerd was _/-\o_

Vanaf het begin bestel ik van alles op Aliexpress en ben over het algemeen zeer tevreden. Als het fout gaat, dan is het hier bij Post.nl Indien mogelijk probeer ik het bij een pakketpunt te laten bezorgen, dan wordt het in ieder geval niet voor mijn voordeur gelegd, of op een verkeerd adres bezorgd.

Op 29 juli 2023 20:28:09 schreef FPVL:
Vanaf het begin bestel ik van alles op Aliexpress en ben over het algemeen zeer tevreden. Als het fout gaat, dan is het hier bij Post.nl Indien mogelijk probeer ik het bij een pakketpunt te laten bezorgen, dan wordt het in ieder geval niet voor mijn voordeur gelegd, of op een verkeerd adres bezorgd.

Wist niet dat dit kon!!!
Ik ( België ) kan volgens mij enkel een adres ingeven en geen postpunt.
Kan je dit even verduidelijken aub.

Sine

Moderator

Nu alweer vol?

Tijd voor een Deel 4

[Bericht gewijzigd door Sine op zondag 30 juli 2023 10:52:10 (34%)

Dit topic is gesloten