Chinese shops .. en hun rariteiten Deel 3


PostNL weet drommels goed dat ze pakketjes van Bol.com of Informatique beter de volgende dag kunnen bezorgen: Daar rekenen mensen op. En internationale post: Dat kan even duren dat weet iedereen, dus als dat een dagje of een weekje blijft liggen geen probleem.

Het wordt pas een probleem als ze vervolgens er "wekenlang" (MB) of zoals bij 1 van mij: 6 weken, of zoals bij Arlina: bijna een jaar niet meer meer aan toekomen....

De organisatie die het aan PostNL doorgeeft kan niet anders doen dan "overhandigd aan postorganisatie" loggen. PostNL weet drommels goed dat ze max 3 dagen hebben zodra ze laten merken dat ze het hebben. Ze doen dus zeker niet een "ontvangen door PostNL scan.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
maartenbakker

Special Member

Even gecheckt... Het is bij mij ook al een week of 6:

2021-11-03 04:12 GMT+2

Delivering

Received by the delivery company

En 18/10 is het al door de douane gegaan (Liege denk ik, dat zie ik op deze tracker niet)

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op 16 december 2021 01:15:47 (24%)]

www.deficientie.nl | www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Ik heb ook een leuke rariteit. Ik had 2 verschillende bestellingen gedaan, 1 bulk, 1 een soldeer kit. De bulk had ik met priority shipping besteld. De soldeer kit met de standaard. Somehow moet alles van de bulk nog binnen komen en de soldeer kit heb ik al.

Op 16 december 2021 01:14:44 schreef maartenbakker:
En 18/10 is het al door de douane gegaan (Liege denk ik, dat zie ik op deze tracker niet)

Ik weet het niet of er in Liege niet een stuk is waar "spul voor NL wat nog door de NL douane moet" opgeslagen kan worden. Dus dat het dan verzegeld richting NL moet, of dat er een andere regeling is.

Het zou natuurlijk flauw zijn als zeg het chinese postbedrijf besluit om alle post uit china naar EU via luik te sturen en dat dan de belgische belastingdienst alle importheffingen gaat krijgen. Ik vermoed dat NL dan gaat lopen zeuren. Dus ofwel de nederlandse douane wordt er bij betrokken in luik, of het moet nog door de nederlandse douane als het daar blijft liggen.

Wat ik raar blijf vinden aan deze: "ligt 5-6 weken stil" situatie is dat er hier "in de groep" een zwik pakjes zijn waarvan aannemelijk is dat ze bijvoorbeeld op hetzelfde vliegtuig gezeten kunnen hebben. Maar sommige van die pakjes lijken volgens de tracking in china net voor "op het vliegtuig" en andere lijken in EU aangekomen stil gelegen te hebben.

[Bericht gewijzigd door rew op 18 december 2021 10:26:26 (19%)]

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
brains

Special Member

Gisteren voor de buren een pakketje aangenomen. De post en pakketbezorgers hebben het al druk genoeg en er zijn genoeg die slecht betaald krijgen als onder aannemer dus een beetje helpen mag altijd. Toen ik op de doos las wat er nu in zou kunnen zitten zag ik iets grappigs. Eens kijken of jullie dat ook zien ;)
Komt uit hoogstwaarschijnlijk niet rechtstreeks uit China maar wel made in dus ik dacht, die past hier wel.

mel

Golden Member

Een witte stalen tafel?Wat is daar voor grappigs aan?p.s. ik krijg een stijve nek van dat scheef lezen.. :)

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Bapaktus

Special Member

Opvouwbaar?
Ik weetniet of de afmetingen van die tafel ná het uitvouwen zijn.
Of is pakket bijna 2 meter groot?
ruud

Thevel

Golden Member

Op 23 december 2021 18:27:37 schreef mel:
p.s. ik krijg een stijve nek van dat scheef lezen.. :)

Zo beter?

brains

Special Member

Thevel Merci. Ik zit in een verhuizing die tegen einde van jaar gedaan moet zijn. In drukte vergeten te draaien.
Het is een flauwe hoor maar "de hint" is dat ik iemand met autisme ken die dit erg verwarrend zou vinden of zelfs zich er erg druk over zou kunnen maken :+
(voor de duidelijkheid, ik bedoel dit absoluut! niet negatief toe naar mensen met autisme. Het is gewoon iets waar ze tegenaan kunnen lopen. Ik heb veel vrienden met autisme, al dan niet met een officiële diagnose ;) )

Het was even héél diep nadenken, want ik zie ‘m ook niet direct, maar bedoel je dat “White” in het rood staat?

(Hoe wilde je dat in witte tekst op een witte doos zetten, dan? Het zwarte tafeltje zit vast in een zwarte doos, waar in het groen op staat dat het een zwart tafeltje is… :+ >:))

[Bericht gewijzigd door Lucky Luke op 24 december 2021 11:59:33 (42%)]

Eluke.nl // Backwards Lightspeed Bus: i*i=-1, so iic=-c.

Adminstratie aan het doen. Vandaag valt me op:

Aliexpress factuurnummers zijn: <NL><jaar><maand><dag><volgnummer>

Voor de volgnummers heb ik ze zo laag als 500 en voor de rest redelijk uniform tot ergens tussen 50k en 100k. Op 12 november "Super Sale" (o.i.d.) maar liefst 170k .

Kortom, ik denk dat ze rond de 80k verkopen per dag aan NL hebben....

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Bapaktus

Special Member

Mijn vrouw had op 25 december iets via Aliexpress gekocht. Met porto kosten. Betaling via Luxemburg?
Op 4 januari j.l. ontvangen. Bezorgd door DHL, ook met Track en Trace.
Verzending uit China via Sinotrans.csk
Daarvoor op verschillende dagen een aantal spulletjes besteld bij verschillende bedrijven. Kwamen na ongeveer 3-4 weken allemaal in 1 grote verpakking via PostNL bij ons binnen.ruud

Het zou 12 febr. komen, maar is er al na een week.. Voor €21,00.. oa 20 knopjes en 20 potmeters. Alles bij dezelfde winkel besteld. Gaat dan sneller, n.m.m.

Mijn ervaring de laatste tijd, bij meerdere bestellingen binnen een paar dagen bij verschillende verkopers, kies overal de goedkoopste verzending. Ze worden samengevoegd tot 1 pakket <Combined Delivery> en verzonden met AliExpress Saver Shipping.

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

De meeste shops via AliExpress zijn betrouwbaar, maar nu heb ik toch te maken een slimmerik die mij een loer draait en daar wil ik voor waarschuwen:

Aideepen ELEC&Lifes stores

Na bestelling van een DDS voor een kortegolfontvanger:

https://nl.aliexpress.com/item/4000333317182.html?gatewayAdapt=glo2nld…

kreeg ik een DDS toegestuurd die slechts ten dele werkte: hoge vervorming in enkele frequentiegebieden. De verkoper biedt 90 dagen geld-terug garantie en een 100% tevredenheidsgarantie. En ik heb kopersgarantie via PayPal. Dat kan niet fout gaan dacht ik.

Klachten:
De normale procedure is dat je via het AliExpress berichtencentrum (message center) in contact treedt met de verkoper om het "geschil" op te lossen. En dan begint er een spel van de verkoper die eerst zegt instructies te sturen, die komen in het Chinees, mijn melding dat ik dat niet begrijp, daarna excuses en instructies in het Engels, geen nieuwe informatie overigens. Dan moet je een video sturen, dan zijn garantie dat hij het op gaat lossen, dan een week niets. En dan vraag ik hoe het er mee staat en krijg je EXACT dezelfde vragen van hem, eindigend met "geen zorgen, we gaan het oplossen" en "stuur een video met het probleem". Uiteindelijk zelfs voor de derde keer!

Na een paar weken discussie via het berichtencentrum dan toch maar een klacht proberen in te dienen bij AliExpress en daar krijg je de melding: "dat kan alleen binnen 10 dagen na ontvangst". Dus de klacht is niet ontvankelijk.

PayPal zeurt nu ook dat, gezien de beschrijving op de website, ik aanspraak moet maken op de geboden kopersgarantie. En probeer bij AliExpress maar eens een gewoon email adres te vinden. Of een klachtenformulier zonder dat je een ordernummer moet vermelden en de melding krijgt dat de termijn verstreken is.

Kortom: na drie maanden heb ik nog geen stap vooruitgang kunnen boeken.

En ik kan alleen maar deze verkoper, Aideepen ELEC&Lifes afraden. Tot nu toe heb ik bij alle transacties via AliExpress alleen maar positieve ervaringen. Maar deze slimmerik traineert en vertraagt de klachtenprocedure.

Ik moet toegeven: hij pakt het slimmer aan dan ik.

@Brightnoise idd. Altijd opletten dat je je niet laat "pushen" om je rechten bij Aliexpress of Paypal te verliezen.

Het zou best kunnen dat ze het gevoel hebben dat wij westerlingen hun altijd proberen op te lichten. (of in ieder geval regelmatig). Dus dat ze zich gerechtigd voelen om er alles aan te doen om dat niet te laten gebeuren.

Ik heb vandaag een pakje binnen gekregen dat ik op 6 oktober had besteld. Ondertussen is de "niet aangekomen" klacht al lang afgehandeld.

Rond begin oktober is er een batch stuff-uit-china ergens halverwege blijven steken en mogelijk begint dat weer los te komen....

Ik heb nu trouwens ook een zending..... verrek dat is deze die net binnen is... waarbij ik onder protest van de chiness m'n geld terug zou moeten krijgen, maar van de 6 producten staat er nu 1 op "refund processing" en de rest op "dispute finshed, will process refund".

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

En de "niet ontvangen" melding heeft al tot een terugbetaling geleid?

Mijn status:
PayPal accepteert mijn claim sinds vanmorgen (19 jan 2022) opeens wel. Na indienen van een "vraag" daarover; met gedetailleerde informatie. En dan gaat het snel opeens. Die winkel Aideepen wil opeens hemel en aarde bewegen om mij de klacht bij PayPal in te laten trekken. Wordt vervolgd.

Meestal is dat in een dag of drie geregeld. Nu dus al 13 dagen nog niet... Maar nu na 13 dagen nadat Aliexpress de case in mijn voordeel heeft beslist zijn de goederen aangekomen. Ik ga voor dit ene geval dus niet meer moeite er in steken om Aliexpress te dwingen dit nu af te handelen. Misschien vinden jullie mij flauw, maar als de verkoper zegt: Tjeempie wat duurt het lang, sorry, meestal is het sneller, maar hier heb je je geld terug. Dan betaal ik als ie alsnog binnenkomt. Als ze maximaal tegenstribbelen dan laat ik het zitten als het alsnog binnenkomt. Nu laat ik ook de terugbetaling zitten nu die niet goed lijkt te gaan.

Ik heb nog een case lopen, dwz. die is vandaag in mijn voordeel beslist. Als daar de terugbetaling ook mis loopt dan ga ik natuurlijk wel zeuren. (maar ook die zou het komend halfjaar alsnog kunnen binnenkomen).

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
bprosman

Golden Member

Behalve de dip in okt waar Rew ook naar refereert komt bij mij alles weer redelijk snel (2 weken en in een verzamelzak).
Echter heb ik nu een pot SMD soldeerprut besteld , die duurt wat langer en heeft ook een wat afwijkende verzending (tracking), het heeft de term "special goods"

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Piet_Knutselaar

Golden Member

Tracking nummer invullen op deze site geeft vaak wat meer info

https://www.packages24.com/

Je hebt van langzaam naar snel:
* Cainiao super economy
* Cainiao standard for special goods
* Aliexpress saver shipping
* aliexpress standard shipping
* Aliexpress standard shipping 10 days.

P.S. Ik heb een BLDC motor besteld. Die was "return to sender" volgens de aliexpress waar is m'n pakketje. Ga je dan op cainiao site kijken staat er een hoop chinees tussen, maar net voordat ie terug gaat staat er ???? https://prive.bitwizard.nl/magnetic.png ... hetgeen "magnetic items" schijnt te betekenen....

Edit2: Hmm. Plaatje van gemaakt, CO doet geen buitenlandse tekens?

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Shiptronic

Golden Member

Op 23 december 2021 20:44:40 schreef Thevel:
[...][bijlage]Zo beter?

Ja maar ik zie niet wat daar mis mee zou kunnen zijn?

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Ik heb nu al 7 keer een bestelling geplaatst bij Ali en nu het eerste probleem tegengekomen.
Laatste bestelling was een gecombineerde levering dus 2 artikels van verschillende leveranciers in 1 pakje.
Het pakje ontvangen maar met maar 1 artikel in.
De verkoper gecontacteerd maar die zegt " ik heb verzonden" trek uw plan.
Ik laat hem niet gerust.
Hij vraagt foto's....zou niet weten van wat maar neem overal schermafdrukken van en stuur die hem door.
Hierop antwoorde hij dat ik een geschil moest indienen.
Dit geschil kan ik maar indienen half februari.
Het was geen duur artikel maar ben nu eens benieuwd hoe Ali hier gaat op reageren.

EricP

mét CE

Ik heb die discussie ook ooit eens gehad. Artikel niet ontvangen. Volgens T&T wel. Ze wilden bewijs. Een foto van een lege brievenbus was niet goed. Hoe ik dan moest bewijzen dat ik niks ontvangen heb? Geen idee. Zij wisten het ook niet. Uiteindelijk ben ik de 'het bokje'.

Het probleem is dat je niet met een mens aan het mailen bent, maar met een computer. Een mens zou nog eens naar je order history kunnen kijken en denken... tsja, die is volgens T&T nooit aangekomen, maar wel 'confirmed'. Het 10-voudige van dit bedrag... Het zou kunnen dat deze klant te goeder trouw is...

Dat hoort er zo nu en dan blijkbaar een beetje bij met de internetchinees. Ofwel: incalculeren dat het ook wel eens fout gaat. En dan niet te hard gaan piepen.

Gelukkig zijn de 'duurdere' artikelen wel allemaal netjes aangekomen.