Alle (of in ieder geval veel) pakketjes die goed gaan lees je niet zoveel over….
Dit topic is gesloten
Golden Member
Alle (of in ieder geval veel) pakketjes die goed gaan lees je niet zoveel over….
Golden Member
Ze kunnen er hier in Nederland ook wel wat van.
10 stuks Pioneer schakelaartjes besteld bij een bekende firma in Goes.
Dat komt binnen in een doos van 40X30X10cm was een beetje overkill.
Een keer is een China-zending per DHL gekomen en ook dat ging best vlot maar daar zal ik vermoedelijk een beetje geluk gehad hebben, want die levering vertoonde allemaal slechte indicatoren: naamloze bestelwagen (onderaannemer, dus, vermoedelijk) jonge snaak achter het stuur, gruwelijk haastig.
Hongarije idem, DHL draagt het in Boedapest over aan een lokale vervoerder. Dit zijn Aliexpress zendingen die uit een magazijn in Polen komen.
Op 23 juli 2023 14:51:14 schreef rudig76:
Alle (of in ieder geval veel) pakketjes die goed gaan lees je niet zoveel over….
Of iets als DHL Express porto 30 Engelse ponden, daarna bij DHL Express in NL een en al gemiep maakt ook weinig indruk. Porto van bijna 35 euro, dat is meer dan de meeste pakketjes waar het hier over gaat.
Nu is die porto het probleem niet, wel dat de verzender, welke nu dus niet meer in de EU zit, hoe het met de huidige regels zit geen idee, géén informatie kon krijgen over het pakket. De UK DHL express kan of wil blijkbaar niet op het vaste land verder.
Toen ik nog veel op internet bestelde (deze zaak is een uitzondering, enige leverancier en koop ik al jaren). Mocht ik dan nu via het internet bestellen dan eigenlijk enkel bij webshops welke ook een fysieke winkel hebben.
Heel soms een uitzondering (ik ben ook weer geen dief uit eigen portomonnee), maar dat laat ik anderen bestellen. Doosjesschuivers ook geen probleem, zolang dat doosje vanuit NL verschoven wordt.
Net bedenk ik me.. de ebay tijd, je weet wel.. toen geluk nog heel gewoon was, hadden veel mensen toen problemen? Qua posthoeveelheden is het niet te vergelijken, maar kwam je er niet uit met de verkoper, je ging naar paypal met je verhaal en het werd doorgaans goed opgelost.
Mijn laatste ervaringen met aliexpress (maar dat is inmiddels al een aantal jaren geleden) waren dat er steeds sneller de kant van de verkoper gekozen werd. Hoe bewijs ik dat iets waarvoor niet getekend hoefde te worden maar wel op afgleverd staat niet ontvangen is, een foto van een lege deurmat?
Dingen als fake of defect is al sinds jaar en dag. Een iirc VCA die vaak kapot was, nu ja.. het werkte.
Wat ik erg jammer vind.. Thai zetten itt Chinezen dat het replica/niet origineel is. Het onderdeel wordt al vele jaren niet meer gemaakt, heel soms kom je er ergens een tegen met de juiste code, heeel soms. Onderdeel oldtimer motorvoertuig overigens. Bedoel.. het is niet meer (en al helemaal niet via de fabrikant) te krijgen, er wordt juíst vermeldt dat het een replica is (wat iemand die echt een origineel onderdeel zou willen zou zien). Ze komen mondjesmaat weer tevoorschijn, degene die je nodig hebt uiteraard voor de hoogste prijs. Ik kocht ze ooit voor 1 dollar/s zou nu minstens 10 dollar/s zijn.
Op Aliexpress openen er na een melding gewoon nog even 10 extra shops die uiteraard het origineel verkopen.
Nu ja.. Thailand, dus al snel te raden welk merk.
Ik vraag me af of ze zoiets van Aliexpress af krijgen.
Grootste gemis aan online bestellen is dat ik nu enkel nog kut post krijg.
Honourable Member
Op 23 juli 2023 16:58:06 schreef pa3gws:
Ze kunnen er hier in Nederland ook wel wat van.
10 stuks Pioneer schakelaartjes besteld bij een bekende firma in Goes.
Dat komt binnen in een doos van 40X30X10cm was een beetje overkill.
Daar zijn er meer goed in...
Het argument is dat een grote doos niet zo snel zoek raakt in de pakketpost ellende.
Ik maak hier FedEx uit voor rare chinees...
Pakje uit china. FedEx: komt vrijdag.
gisteren: Tracking: Pakketje is in frankrijk gesignaleerd. Ik: Mooi dan komt ie waarschijnlijk morgen (woensdag).
Vanochtend vijf voor half acht: FedEx: Update over de aflevering van je pakket: Hij komt woensdag.... over een week.
Ik tracking controleren: Jep in Ridderkerk, dan komt ie vandaag.
vanochtend 6 minuten voor tien: FedEx: Update over de aflevering van je pakket; hij komt vandaag.
Zucht.
Special Member
Bij PostNL vermelden ze tegenwoordig gelukkig de bezorgdatum erbij.
Vroeger kreeg je vaak een email 's nachts met ' pakketje wordt morgen bezorgd '.
(daarmee werd eigenlijk dezelfde dag bedoeld, de nacht wordt schijnbaar bij de vorige dag gerekend... )
Geen China, wel bezorging en moet het even kwijt:
S23 besteld bij Amazon voor dochterlief, zou op tijd geleverd worden maar het was duidelijk dat dit niet ging lukken voor de vakantie (waar we een telefoon met goede camera wel kunnen gebruiken), dus nog eentje op tijd besteld bij Samsung maar ook die wees naar de verzender en de verzender naar Samsung (was dus ook te laat...).
Schoonmama had tijdens onze vakantie twee doosjes opgehaald bij de buren (blaadje op deur daar pakketjes af te leveren) en post op tafel gelegd.
We komen thuis: twee doosjes zijn telefoon en 'gratis' tablet (die pas NA de vakantie geleverd zou worden!!!). Oftewel: we missen een telefoon van 750€. Tussen de post een lege, opengescheurde enveloppe/doos van Amazon. Alles afgezocht maar geen telefoon te vinden. Tweede telefoon getest in deze enveloppe en die past NIET door de brievenbus.
Dus OF de bezorger heeft de doos met telefoon in de brievenbus geramd waar deze uit bleef steken en iemand heeft nu een gratis telefoon.
Of bezorgen heeft telefoon eruitgehaald en los door de bus geduwd (dat kan wel met een miniem beetje geweld) maar dan heb ik geen verklaring waarom ie nergens te vinden is.
Of...
Gechat met Amazon: boeken meteen het geld terug en geloven ons meteen.
Amazon schijnt vanalles fout te doen, werknemers moeten doorwerken tijdens storm (aantal doden), union-busting, etc. maar mijn ervaringen als klant zijn gewoon heel goed: nu meteen geld terug, vorige telefoon (andere dochter) gaf storing na net geen 2 jaar, externe verkoper reageert niet, ook gewoon volledige aankoopbedrag terug (na retour sturen telefoon uiteraard: er was wat mis met de batterij stekker, beetje drukken loste het probleem eventje op, maar ik moest verzegeling verbreken om hem nog verder open te schroeven, dus dat doe ikn iet (meer...) binnen de garantie termijn.) En ze hebben een week NA een aankoop ooit wat geld teruggeboekt omdat ze de harde schijven die ik had gekocht (en dus allang binnen had), goedkoper hadden ingekocht dan waar de verkoopprijs op gebaseerd was
Vanaf het begin bestel ik van alles op Aliexpress en ben over het algemeen zeer tevreden. Als het fout gaat, dan is het hier bij Post.nl Indien mogelijk probeer ik het bij een pakketpunt te laten bezorgen, dan wordt het in ieder geval niet voor mijn voordeur gelegd, of op een verkeerd adres bezorgd.
Op 29 juli 2023 20:28:09 schreef FPVL:
Vanaf het begin bestel ik van alles op Aliexpress en ben over het algemeen zeer tevreden. Als het fout gaat, dan is het hier bij Post.nl Indien mogelijk probeer ik het bij een pakketpunt te laten bezorgen, dan wordt het in ieder geval niet voor mijn voordeur gelegd, of op een verkeerd adres bezorgd.
Wist niet dat dit kon!!!
Ik ( België ) kan volgens mij enkel een adres ingeven en geen postpunt.
Kan je dit even verduidelijken aub.
Moderator
Dit topic is gesloten