Er zijn hier altijd wel lieden die zodra er iets niet volgens hun boekje zit gelijk hel en verdoemenis voorspellen. Ofwel: jouw oven had vlam kunnen vatten. Uiteraard slaat dat direct over naar je bakkerij die in een woonwijk staat en het hele blok aansteekt.
Je eigen oven is het bewijs ervan dat het allemaal wel mee valt.
Voor wat betreft zelf klussen: niks mis mee, mits je je voldoende in de materie verdiept hebt. De 'professional' die dit aangesloten heeft, heeft dat nadrukkelijk niet gedaan.
Dat brengt ons bij wat ik al jaren zeg: papieren of certificering of 'erkend' zeggen niks over of iemand iets kan of niet. Hoe je het wel moet oplossen? Geen idee. Ik los het op door me er zelf maar in te verdiepen en op basis van 'veel' bronnen 'do en don't' te leren kennen. Uiteraard alleen zinnig met een valide onderbouwing van waarom.
Met een 16A automaatje kun je je nog wel een missertje veroorloven. Maar als er serieus stroom gaat lopen, dan moet je het ook serieus aansluiten. Op 63A gezekerd is geen speelgoed meer. Dat moet gewoon voldoende contactoppervlak hebben om de electronen door te jassen. Zie de foto's in dit topic voor de gevolgen als dat niet lukt...
Afgezien van dat het railtje het zou moeten kunnen, ben ik geen fan van schroeven op de ader. Ik zou liever wat met ogen onder een schroefkop zien. Maar dat is relatief groot en 'gedoe' om het geïsoleerd te krijgen - dat is wat men graag ziet.
In dat opzicht ben ik meer fan van hoe het aan boord gebeurt: niet zelden ligt de nul gewoon aan aarde (en dus aan de huid). De 'nul rail' van de hoofdverdeling is gewoon een open strip met M12 bouten... Sticker erop hoe hard je het moet aantrekken. Succes.
Bij de foto van testman zie je ook dat de gaatjes aan de uiteinden groter zijn. Speciaal voor dikkere draden...