Op 6 november 2021 11:41:16 schreef Bapaktus:
Aanvulling.
Het ligt niet aan de voeding, extern en verwisseld.
Wanneer ik kijk in apparaatbeheer schijfstations zie ik hem een paar tellen tevoorschijn komen, daarna valt hij weer weg en komt er een foutmelding Locatie niet beschikbaar.
In de apparaatbeheerlijst zie ik dan even "SATA 25A3 USB Device".
De USB3 kaart werk prima is van Renesas Eelctronics en geeft OK voor de Root en Host aansluiting.
Over de drivers: vaak bleek bij mij de kaart-driver wel aanwezig en te werken, maar bleek er toch iets op m'n moederbord zelf van een betere driver voorzien te moeten worden om er goed mee samen te werken. Ik heb echt heel diep moeten graven op m'n Win 7 machine om de échte Renesas drivers te vinden én te voorkomen dat Windows z'n eigen (want geverifieerd door Microsoft en dus 'goed') drivers ging installeren/gebruiken.
Op m'n Win 10 PC heb ik dat gezeur gelukkig niet, maar dacht ik wel een hele tijd dat m'n drivers gewoon heel recent waren. Niet dus. Ik gebruik daar nu de gratis versie van Driver Easy voor en sta telkens weer versteld wat die allemaal weet te vinden in m'n PC wat een update kan gebruiken.
Op 6 november 2021 11:41:16 schreef Bapaktus:
Vervang ikd eoriginele kabel door die dikke werkt alles weer prima.
[...]
Conclusie , de kabel maakt het (mede) verschil . Niet volledig bedraad?
Ik kan dat niet geloven. Ik heb geen andere PC of Notebook met een USB3 aansluiting.
Ik heb ooit ook iets met USB-3 aan de hand gehad. Kaartlezer wou niet lekker werken met een kabel die ik elders kocht (computerzaak).
Toen ging ik naar de Handyman: die kabel was wel wat aan de prijs (misschien iets té prijzig) maar vooral: VEEL dikker. Hij trekt de kaartlezer praktisch de lucht in zo stug als 'ie is, maar het voordeel is dat ik sindsdien nul problemen heb. En dat is me al vaker opgevallen met spul van de Handyman: het is misschien wat prijziger, maar de kabels daar zijn wel van uitstekende kwaliteit voor de prijs die je er voor betaalt.
Op 6 november 2021 11:56:15 schreef Bapaktus:
Ik heb vanaf de WD de nieuwste software gepoogd te installeren maar deze meld dat ik al de nieuwste software heb.Waar kan ik dan die nieuwste driver vinden? ruud
Grote kans dat Windows daar tussen zit: Microsoft vind zichzelf de allerbeste en wil vaak alleen z'n eigen drivers toelaten, in de categorie 'wij vinden dat we elke gebruiker tegen zichzelf moeten beschermen'.
Dus: probeer eventueel DriverEasy eens.