Hallo,

ik heb hier een Phillip 40pfl9606k tv staan met een probleem.
Als ik de computer op het scherm aansluit via hdmi is er niks aan de hand.
Maar als er een filmpje wordt afgespeeld dan komen er opeens verticale strepen en blokken en verkleurd alles. zie bijlage voor foto's.
is dit een tcon board probleem of inverter bord probleem?
Of is het paneel gewoon op?
Het mainboard lijkt gewoon te werken, geluid werkt en het ambilight past zich aan , aan het 'beeld'.

[Bericht gewijzigd door marc1200 op (12%)]

Vertoont de tv hetzelfde probleem op andere ingangen (composiet/component/scart/VGA)?

Lijkt me een mainboardprobleem. Inverter kun je uitsluiten omdat die niets met de inhoud van het beeld doet. Bij een paneelprobleem krijg je geen blokjes of ruis, maar strepen. Dat valt dus ook af. Als de ambilight de mismaakte inhoud van het beeld volgt, is de TCON ook uitgesloten omdat de ambilight door het mainboard gegenereerd wordt.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (67%)]

De tv vertoont op de andere ingangen hetzelfde.
De CPU op het mainboard wordt ook wel erg warm.
Het ambilight volgt juist wel.het goede beeld want als ik een wit venster op mijn pc open dan wordt het ambilight feller in helderheid. Als ik deze wegklik dan wordt het ambilight weer minder fel

Ik zie nu helemaal niks meer op het scherm alleen de contouren van het backlight als ik een menu open en naar beneden scroll, geen beeld meer dus.
Het geluid werkt ook gewoon met hdmi, ook de ambilight wisselt als de beelden helder en minder helder worden.
De CPU op het tcon board wordt extreem warm nu.

[Bericht gewijzigd door marc1200 op (24%)]

Vermoed dat de Tcon het begeven heeft, maar niet uitgesloten dat Video processing / geheugen daarvan niet defect is op Moederbord..

Oke dus ik zou kunnen proberen om het tcon board te vervangen.
Heeft iemand toevallig nog een tcon board liggen van dit model?
Typenummer is: 310432867067.

Op de t-con zit een resonator die defect is, vervangen en klaar is kees of in dit geval Marc.
310432867067 is overigens geen t-con maar een bolt-on en die is niet het probleem.

[Bericht gewijzigd door william1967 op (31%)]

Oke dan heb ik dat verkeerd begrepen, dacht dat die het tcon board was.
Ik had namelijk het typenummer opgezocht en op webshops stond dat dit het tcon board was.
Maar het tcon board zit dus onder de ijzeren plaat?, zie foto.

https://alpengeist-tvrepair.blogspot.com/2020/11/philips-46pfl9706-ran…

op dit blog staat precies het probleem beschreven wat ik heb met de tv. Ook de oplossing, het is inderdaad de resonator wat william1967 zei.

nu alleen nog de resonator vervangen.

Bedankt voor de hulp en tips!

Op 14 november 2021 21:04:29 schreef marc1200:
Oke dan heb ik dat verkeerd begrepen, dacht dat die het tcon board was.
Ik had namelijk het typenummer opgezocht en op webshops stond dat dit het tcon board was.
Maar het tcon board zit dus onder de ijzeren plaat?, zie foto.

Klopt, de voet etc moeten eraf voor je erbij kunt. Let wel op de LVDS kabels dat je die goed uit de connectors haalt en geen hoekjes afbreekt want dan kun je ze weggooien.

Zie deze TV ook eigenlijk nooit... Maar wel opgestoken wat te doen!