Pech pech pech.
Het I2C'en tussen een Raspberry en een AVR wil niet echt lukken, in freepascal.org
Verder een nieuwe robot chassis gekregen voor de december maanden, met 4 motortjes.
Nu wil deze man er 4 H Bridgen op etsen. Die het op zich wel doen op het breadboardje en wat oude printen.
Nu is het probleem dat de RPI GPIO maar 4 PWM signalen kent, soft PWM geeft echter geen uitgang beeld op scope. van:
http://www.wiringpi.com/
Als ik dus elk van de 4 motortjes, voor en achteruit wil laten draaien in de code, rechtstreeks op de GPIO pin header. Dan moet ik dus een mosfet driver IC hebben met 1 PWM signaal en 1 pin of hij voor of achteruit gaat, standaard TTL.
De mosfet driver IC 's die ik nu heb gevonden gebruiken 2 PWM signalen. Voor 4 motortjes dus 8 signalen totaal en die zijn er niet op de RPI.
Oplossing 1:
Weet iemand van CO wel een IC te vinden met 1 PWM signaal ?
Oplossing 2:
Weet iemand een schema/ciruit te vinden voor het toggellen van 1 PWM signalen naar 2 PWM signalen? dmv logisch IC of transistors ?
Misschien heeft iemand dit eerder bij de hand gehad, Groet, Pascal By Three
PS: Ik kan ook een NE555 timer pakken en wegschakelen met een transistor zodat de snelheid van het achteruit rijden vast blijft.
PS: Een FPC-AVR-MCU erop met pwm ingang en uitgang en toggellen in de code aan de hand van overige pin
PS: Het achteruit rijd signaal handmatig in elkaar loopen , zodat hij toch nog achteruit rijd ondanks dat de loop op mijn linux kernel draaid.
PS: 2 Raspberry zeros op mijn chassis schroeven ! to dirty !