Wow en flutter bij bluetooth? Hoe kan dat?

Het is mij opgevallen dat ik bij verschillende bluetooth weergaveapparaten met name aan het begin van afspelen een zeer duidelijk snelheids- (en daarmee toonhoogte) verschil hoor. Hoe kan dat?

Het treedt binnen 10 seconde van het starten of hervatten van een opname op. Bij iedere opname. Het laat zich het beste omschrijven dat in het begin te langzaam afgespeeld zou zijn en dan "ingehaald moet worden."

Telefoon: Honor 10
Weergaveapparaten: Soundcore 3, Skoda Columbus MIB3, Soundblaster E5.
Weergegeven met VLC, ingebouwde muziek-app, FLAC, M4a, MP3, vertoont allemaal hetzelfde fenomeen.

Ik zou verwachten dat clock jitter bij een digitale overdracht zich in uitvallen/haperen kenbaar zou maken. Kabelgebonden is alles in orde. Eenmaal spelend is alles ook in orde.

Op 28 december 2021 10:56:49 schreef Semtexx:

Het treedt binnen 10 seconde van het starten of hervatten van een opname op. Bij iedere opname. Het laat zich het beste omschrijven dat in het begin te langzaam afgespeeld zou zijn en dan "ingehaald moet worden."

een muziekbuffer die zich aan het vullen is?

[Bericht gewijzigd door kris van damme op (79%)]

Ik zou verwachten dat clock jitter bij een digitale overdracht zich in uitvallen/haperen kenbaar zou maken.

Normaal gesproken wel, maar als de timing in het verwerken van de audiostream niet lineair is, hoor je dat als jitter.
Is meestal een fout in de Bluetooth devicedriver...

Ik ben ver van een audiofiel, ik hoor nog net het verschil tussen een 128kbps en een VBR MP3

Maar ik heb nog geen enkele BT audio overdracht gehoord die niets aan het geluid vernaggelt.